НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

40. МИРЪТ СЛЕД ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА

Николай Дойнов ТОМ 15
Алтернативен линк

40. МИРЪТ СЛЕД ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА


Имаше маси за хранене и ние сме седнали с Учителя двама и нямаше никой на масата, даже не на пейките, а на масата и сме си сложили краката на пейките с Учителя. И изведнъж Той ми каза така: „Ако сега не се подпише мира, ще се подпише и спре". „Но какво ще стане Учителю", казвам аз. Не си спомням какво ми каза Той. Уплаших се и спря Учителя и не ми каза какво. През туй време се водеха преговорите между Съветския съюз, Англия, Америка и Франция. Аз следях /защото много се интересувах от политика/ техните разговори, даваха ги често на кино, къде влизат, къде излизат и т.н. Много силно впечатление ми направи американският представител, този който води разговорите Бърнс. Сега една подробност си спомням. Учителят, като говорихме той каза, беше 1944 г. „Ако не сб подпише мира до 1945 г." Учителя спря. „Ако до 1946 г.", спря и аз веднага се обърнах : „Учителю, какво ще стане?" Учителят нищо не ми отговори, млъкна. Като гледах тези четиримата, които водеха преговорите, направи ми много силно впечатление Бърнс, американецът, рядка глава на мъдър човек. Защото с френология се занимавам и разбирам. Този човек кара преговорите до 1945 г. Продължи след 1946 г. и на 30 декември 1946 г. си подаде оставката и свърши. Преговорите спряха. В.К. Изпълни се това, което каза Учителя „Ако до 1946 г." Н.Д. Моето впечатление беше туй, че този човек беше изпратен от Разумния свят да се сключи мир между Русия, Англия, Франция и САЩ, обаче не можаха да постигнат спогодба и той се оттегли. Като пратеник на Разумния свят видя, че няма да може да стане. Затова Учителят каза, ако до 1945 г, значи усилията на Разумния свят бяха до 1945 г., хайде дадоха още една година. Не стана, през 1946 г. оттеглиха го този човек, подаде си оставката и нищо повече, ни се чу, ни се видя. Но рядко интелигентен, разумен, прекрасен човек. Не съм видял по-добър държавник. В.К. Значи, ако не се подпише до 1945 г.? Н.Д. Ако не се подпише до 1945 г., Учителят спря. Ако 1946 г. не се подпише. И аз: Учителю, какво ще стане?" Тогаз, аз реагирах, може би трябваше да го оставя, Той млъкна и нищо не каза. От туй разбрах, че Разумният свят праща този гениален човек да сключи мир. Какво са говорили никой не знае, защото тези разговори не се изнасят на бял свят, но моето впечатление беше, че този човек направи върховни усилия за да има мир, не успяха и той си подаде оставката и се свърши. Моето впечатление беше, че Съветския съюз не искаше да приеме предложенията на другите три държави - Франция, Англия и САЩ.


Събитията в света така стават и сега, и сега. Това са моите впечатления. Наблюдавайки историята намирам, че Разумният свят от много, много далеч взимат мерки да се предотвратят големи неприятности в отношенията между хората. Този един случай е първо случая с Аляска. Руснаците продават Аляска 1905 г. на американците за 68 милиона долара за да си изплатят заемите и загубите с войната с Япония, която те загубиха. Кой накара руснаците да продадат Аляска? Според мен - този Разумен свят. След две години от реката Клондайк американците вземаха 98 милиона долара от продаденото злато. Златотърсачите, където ги описва Джек Лондон в реката Клондайк в Аляска хората вземаха от туй злато 98 милиона долара, значи един път и половина повече отколкото са платили. Добре, че президентът беше мъдър човек. В Америка приказваха тогава: „А, купува си хладилник Америка". Ама беше Рузвелт, не този, а друг Рузвелт, мъдър човек беше, купи Аляска, иначе и там според мен щяха да имат народоосвободителни войски на комунистите, които ще вземат Канада и оттам в Америка. В.К. Сега, ако имаха руснаците бази там в Аляска, с ракети, много лесно се отиваше. Н.Д. Ако беше руско щеше да има бази или какво ли не, а сега блокираха, свърши се. Според мен Америка е страната, която ще спаси света между другото и заради туй безогледно нарастване на примитивните народи - раждат по 5-10 деца срещу едно на европейците, които вече намаляват, а там не е така. Там се запазва една жизненост на интелигентната класа, която жизненост няма да даде възможност Земята отново да попадне в онуй положение, което преди 6000 години попадна Атлантида. В.К. Имаше един друг пример, ти си ми разказвал, с Япония и с Китай. Н.Д. По време на Чан Кай-Ши. В Китай се надига едно течение да стане социалистическа страна, обаче Чан Кай-Ши разбира тази работа от водача на китайските войски и той повежда война срещу Япония за да освободи Азиатския континент от японците. Успява наистина и така Китай се запази. В.К. Имаше някаква, същата аналогия между Китай и Япония. Н.Д. Мао-Цзе-Дун, водачът на комунистите в Китай и Чан-Кай-Ши бяха баджанаци. Водеха две сестри, оженили са се за две рождени сестри. Накрая Мао и комунистите изгониха Чан-Кай-Ши от Китай и той замина на остров Тайван. Та две сестри бяха две императрици на два Китая - на континентален Китай и на китайския остров Тайван.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ