НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

29. УРОКЪТ КЪМ ЕДНОГО, БЕ УРОК КЪМ ВСИЧКИ

ТОМ 8
Алтернативен линк


29. УРОКЪТ КЪМ ЕДНОГО, БЕ УРОК КЪМ ВСИЧКИ

Катя Грива беше много фина девойка, когато дойде  на Изгрева. Беше завършила музикалната консерватория в Италия. Имаше  хубав драматичен сопран. Отиде в операта, одобриха я като певица, но тя  там не можа да издържи на задкулисният живот на театъра, както и на  официалните порядки, които съставляваха официалния живот на една оперна  певица. Напусна и каза: "Там не е за мен!" И дойде на Изгрева. Срещам я  веднъж и я запитвам: "Катя, защо не пеете в операта? Та там с вашият  глас ще направите оперна кариера". Отговори ми: "Моето място е на  Изгрева". И там остана. Заедно с още няколко сестри бяха непрекъснато  около Учителя, стояха и седяха всеки ден пред салона или пред приемната  на Учителя с единствената цел да Го зърнат и да проговорят някаква дума с  Него. Това за тях бе една вътрешна необходимост. За тях това беше онзи  зрителен досег с аурата на Учителя, чрез която се хранеха душите им.  Приятелите не одобряваха това и ги критикуваха. Но Учителят разреши този  проблем с чакащите сестри поотделно строго индивидуално с всяка една от  тях. Катя Грива не можеше да се справя сама с финансовия си бюджет. Ако  имаше пари можеше да ги похарчи много бързо. Оплака се на Учителя.  Тогава Той й каза: "Остави ги при мен и аз ще ви ги давам". Тя започна  да Му дава парите си. Когато й потрябваха отиваше да си иска. Учителят  изваждаше нейният плик и й подаваше толкова пари, колкото тя искаше.  Всички ние се учудвахме. Дали Катя не хитруваше само и само да прави по  този начин по-близък контакт с Учителя. Но после се убедихме, че това не  е така. Просто това беше една нейна слабост да не може да си пази  парите от самата себе си. Но дойде и развръзката. Учителят й нареди да  отиде да работи като учителка по пеене в провинцията. Тя не искаше да  напусне Изгрева и Учителя. И тогава цели шест месеца Учителят нито  говори с нея, нито я поглежда. Тя не можа да издържи на това и накрая бе  принудена да замине и да работи като учителка в гр. Трън. След време  Катя идва през една ваканция на Изгрева, но вече като учителка. Учителят  я спира и пита: "Е, рекох, какво прави учителката по пеене? Може ли  вече учителката по пеене да си пази парите от самата себе си?" Катя се  усмихва и отговаря: "Учителката по пеене през денят пее на учениците, а  през нощта плаче за себе си. На следващият ден учителката изпитва жалост  и срам от така спечелените пари и не смее да ги харчи". Учителят се  усмихва и подава десницата си, която Катя целува. Катя е щастлива, че  отново Учителят я приема. Изминаха много години и Катя се пенсионира  като учителка. Дойде да живее на Изгрева и винаги когато получаваше  пенсията си плачеше и благодареше на Учителя, защото по този начин на  Катя бе осигурена прехраната до последните й дни. Учителят тук приложи  два различни метода към нея. Единият метод бе да се научи как да  съхранява. А другият метод бе, да се научи как да оценява благата, с  които човек борави и разполага. Тя научи този урок. Но имаше други братя  и сестри на Изгрева, които не научиха този урок. Тогава трябваше сами  да учат какво значи непослушание към урока, който е предал Учителят на  ученика, защото този урок към едного на Изгрева бе урок към всички.

Накрая се стигна до там, че някои братя и сестри в  почтена възраст останаха без препитание и парични средства. Някои  дочакаха до онази пределна възраст, към която държавата отпускаше  социална пенсия на бедните и изоставените от обществото свои граждани.  Доживяхме да видим и това, което бе плесница за всички, които слушаха  Словото на Учителя, но не изпълняваха онова, което Той говореше като  правила и задачи на ученика. Първото задължение на ученика бе да изкара с  честен труд прехраната си. И със своят труд да бъде полезен на  обществото, в което живее. А чрез живота си да прилага Учението на  Учителя.




, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ