НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

VI. КАКВО НАПРАВИ ДУХЪТ НА ЗАБЛУЖДЕНИЕТО ЧРЕЗ СИЛИТЕ НА РАЗРУШЕНИЕТО С ФИЛМА ЗА ПАНЕВРИТМИЯТА

ВЕРГИЛИЙ КРЪСТЕВ ТОМ 13
Алтернативен линк

VI. КАКВО НАПРАВИ ДУХЪТ НА ЗАБЛУЖДЕНИЕТО


ЧРЕЗ СИЛИТЕ НА РАЗРУШЕНИЕТО


С ФИЛМА ЗА ПАНЕВРИТМИЯТА


1. За филма, направен тук, в София, по идея на Анина Бертоли, знаех само аз. Анина вижда, че онова, което е написано в голямата Паневритмия за упражненията, не е много ясно и не може по това описание да се изучава. Ето защо тя пише писмо до Паша Теодорова, после този въпрос се повдига нееднократно, докато се образува групата от трите сестри: Ярмила Менцлова, Мария Тодорова, Елена Андреева, които се събират и правят ново описание. За него е говорено в „Изгревът". За онагледяване на отделните упражнения е извикан фотографа Васко Искренов, който заснема всички пози на филм и след това се изваждат на снимки. И това е описано в „Изгревът", че днес те се укриват строго преднамерено, за да може да действуват Силите на Разрушението.

2. В следващия етап се задействува идеята на Анина Бертоли да се направи филм, учебен филм, в който да се показва как се играят правилно упражненията. Когато е за Паневритмията, то винаги се намират доброжелатели. Идеята се развива.


а)  Намират кинооператор, и това е Георги Парлапанов, който за онова време е знаещ и можещ.


б)   Филмът, на който са заснети, е закупен от братски пари, чрез тукашните възможности на киноцентъра. Годината е 1947.


в) Събира се група от братя и сестри на брой осем човека и започват да играят всеки ден Паневритмия, като предварително се уеднаквяват всички спорни въпроси. Винаги има състав от музиканти, които свирят.


г) Упражненията се играят на 4 двойки, съпровождани от музикантите. Музиката тогава не е заснимана, поради тогавашните възможности за заснемане. На кинолента са заснети само упражненията,


д)   Всички 28 упражнения са записани от край до край. Всяко едно упражнение е изигравано също от край до край, съпровождано от съответното музикално изпълнение към Паневритмията.


е)   Филмът е промиван тук, защото са се опасявали, че може да бъде отворен на границата и да бъде осветен. Анина го взима, пренася го във Франция и той трябва да показва как правилно трябва да се играе Паневритмия.


ж)   Тук трябва да се спомене, че Анина Бертоли получава от Елена Андреева копие от текста на Паневритмията на 3-те сестри. Този текст тя го редактира, превежда на френски и отпечатва в ограничен тираж на циклостил.


з)  По молба на Анина Бертоли, то Елена Андреева извиква един художник и му показва упражнение след упражнение. Художникът прави подходящи скици, преснемат ги и ги изпращат на Анина. Тя ги отпечатва и те са вече приложени към Паневритмията, която е отпечатана на френски език. Тези издания съществуват и са запазени, но историята днес аз я разказвам. Винаги има един свидетел!


и) Когато записвах опитностите на Анина Бертоли в София в присъствието на Марийка Марашлиева, тя ми разказа за този филм и обеща да ми го предаде. Той е бил затворен в кутия и тя не го е давала да се върти на прожекционен апарат, да не се повреди. Обеща да ми го донесе и предаде лично. Аз бях обяснил каква беше моята програма за Паневритмията, която тя одобри лично.

3. Когато Величка Няголова е била при семейство Гобо, след като са натоварили целия архив на Анина на много пакети на леката кола, то Величка е настоявала вечерта за филма. Те не за знаели за него. Започнали да го търсят. И в една кутия го открили. Тогава Величка е посочила, че на кутията е написано „Vate a Vergili". Това се отнася за мен. Тогава им хрумва на семейство Гобо да разменят този филм с филма на Никол, която е имала такъв за Учителя Дънов. А Никол е съпруга на Павел Желязков. На сутринта те свалили целия архив от натоварената кола и се започва траги-комедията, която се разиграва до днес и ще продължи дълго време.

4. По-късно, 1999 г. на Рила, Величка разбира лично от сина на семейство Гобо, че филмът е бил предаден на Павел Желязков преди две години и заедно с 2 куфара снимки и още не им ги връща. След кражбата на архива на Анина от семейство Гобо следва друга кражба на филма от Павел Желязков. Това е описано подробно в „Изгревът", том XII.

5. На 29.09.1999 г. получих писмо от Елена Фомичева от Москва и ме уведомява, че след като е научила за филма при Анина Бертоли за Паневритмията и за оригиналите, пазени при семейство Гобо чрез „Изгревът", то тя им изпраща писмо да ми предадат оригиналите, включително и филма. Писмото е у мен. Но какъв е бил отговорът на семейство Гобо, се вижда от следващата постъпка на Елена Фомичева. Явно, че тя е била разколебана и Духът на Заблуждението я е променил веднага. И става негов слуга!

6. Адресът на семейство Гобо е публикуван в „Изгревът". Освен изпратено писмо до тях, отива и някакъв руснак, на който семейство Гобо предават едно копие от филма на видео-касета. Занесен в Москва, той е прехвърлен отново на копие и изпратен в България от Елена Фомичева.

7. Този видео-филм не се изпраща до моя милост. И то преднамерено, под въздействието на семейство Гобо. Изпраща се до Галина Стамболийска, една девойка, която често изпраща на Елена Фомичева от София новоизлезли по моята програма книги. Купува ги и ги изпраща чрез пощата. Така Галина получава този видео-филм и понеже изобщо не е запозната с този проблем, се чуди какво да го прави и го задържа известно време при себе си. Накрая го показват и разбират, че това е онзи филм, за който толкова се пише в „Изгревът" и се говори от уста на уста. Събират се мнозина, гледат, умуват. Разпознават част от участниците, играещи във филма.

8. Режисьорката Мария Ташева ме уведоми за получаването на тази видео-касета с този филм в София. За нейно най-голямо учудване са дадени само части от всяко едно от 28-те упражнения. Нито едно упражнение не е било изцяло дадено. Във връзка с това искам да заявя, че тези, които са играели, в никакъв случай не биха прекъснали упражнение, защото знаят, че това са нарушения на окултни закони. И освен това ги съпровождат музикантите. Това осакатяване е станало след като е промит филма и може после да е монтиран и изрязан от зложелатели. Това може да се разбере, когато се види оригинала. А може филмът да е с цялостните упражнения, но да е отрязан при видео-монтажа и прехвърлен на видео-касета.

9. Бях уведомен също, че филмът във видео-касетата е озвучен и то не с музиката от Паневритмията на Учителя, а от класическа музика. Ето това е най- голямото престъпление, извършвано от михайловистите и от французите. Паневритмията е хармония между музика, Слово и движение като творческа изява на Духът Божий! А те сега разрушават чрез светска музика Паневритмията. Онова, което бе започнал да прави Ангел Янушев от самото начало, да влага чужда музика към упражненията, сега го довършиха слугите на Духът на Заблуждението. Изпълнителни и верни слуги!

10. Веднага се намериха умници, които тиражираха филма, размножиха го и го разпространяват със същата светска музика от класически автори. И това е нещо повече от престъпление. Сега са развързали Силите на Разрушението и те действуват навсякъде, където се види тази видео-касета на екран.


Събират се на групи и поединично, и гледат. И нито един не се намери да вдигне глас за закрила на оригинала и Паневритмията. Няма ги защитниците. А защо? Защото преди това Духът на Заблуждението ги е разрушил отвътре и ги е отклонил. Сега е времето на отклонението и на разрухата. Да живее тяхното време, защото те затова са изпратени. Да рушат отвътре и отвън!


А кой носи вина за това? Кой бе онзи, който свали от натоварена вече кола натоварения архив на Анина Бертоли заедно с въпросния филм? Това е Духът на Заблуждението с неговите слуги във Франция и в България. Да живеят слугите и тяхното време! Да живее предателството вчера и днес!


Христовият Дух вчера, днес и утре е един и същ. И Той е онзи, който даде Паневритмията като Принцип на Единството между музика, движения и Слово чрез Битието в живота на человека небесен. Амин!

11. Прилагаме едно мнение на онези сестри, живи от времето на Школата, които са гледали видео-филма. Аз не съм гледал видео-филма. И няма да го гледам. Аз си искам оригинала, откраднат от изпечени крадци, лъжци и мошеници! Искам си го! Не отстъпвам! В никакъв случай!


За видеофилма, изпратен от Франция


Предадоха ми, че филмът е правен през 1940 г. Може би възможностите по това време да са били такива. Повечето снимки са неясни - силуети. От по­добрите виждаме лицата на Учителя, на някои от приятелите по това време като Симеон Симеонов, Петко Епитропов, Боян Боев, д-р Иван Жеков и на други сестри и братя.


Движенията са от първата част на Паневритмията. Защо е озвучен филма с друга музика не е известно. Може да има причини за това.


От учебната част на филма разпознахме от сестрите:

1. Непозната

2. Верка Куртева

3. Анина Бертоли

4. Йорданка Кисьова


От братята:

1. Непознат

2. Неделчо Попов

3. Непознат

4. Панталей Карапетров.


Филмът бе гледан от лицата: Ружинка Кисьова, Вера Паскова, Божислава Панталеева Карапетрова и Марийка Марашлиева.


Подпис:/ Марийка Марашлиева /


София, 22 май 2000 г.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ