НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

1.2. Спомени на Елена Иларионова от нейната тетрадка

Елена Иларионова ТОМ 31
Алтернативен линк

1.2. СПОМЕНИ НА ЕЛЕНА ИЛАРИОНОВА ОТ НЕЙНА ТЕТРАДКА


ПИСМО НА УЧИТЕЛЯ ДЪНОВ ДО ЕЛЕНА ИЛАРИОНОВА


ОТ 9 АПРИЛ 1913 ГОДИНА


Л. Е. И. [Любезна Елена Иларионова]

Пиша ви тия редове, като имам предвид миналото, настоящето и бъдещето с неговите последствия. Това е дълга история, през която човешката душа е минала, минава и ще минава.

Вие живеете в един свят, който постоянно привлича вашите мисли, вашите чувства и вашите постъпки към своето същество.

Това е проявление на Природата, която е майка на всички живи същества и тя като всички други майки се интересува от своите деца. Създала им е за забава, за прехрана, за наука много неща. Много играчки за развлечение. Ушила им е много дрешки за украшение. Приготвила е много сокове за прохлада и плодове за наслада. Сложила е богата трапеза на своите деца да се нахранят - насладят, да си починат - поспят. Да идат след това на училище, да се позанимаят, да се поучат в нейната градина на живота, да поработят и да пренесат своите придобивки в своя дом.

Сега защо са играчките, защо са дрешките, защо са соковете, защо са плодовете, защо е науката, защо е работата?

На първо място вие имате два отдела, които могат да се изразят с шест числа.

Първият включва четири - 1, 2, 3, 4.

Общият им сбор възлиза на десет - 1+2+3+4=10.

А знаете ли какво означава този общ сбор на тия четири числа?

Играчките, това са първите занятия. Дрешките, това са първите упражнения. Соковете, това са първите радости. Плодовете, това са първите придобивки. Сега важно е с какъв род играчки трябва да се занимава едно дете. С какви дрехи да се облича, с какви сокове да се пои и с какви плодове да се храни. С какво да се учи, какво да работи!

В първата част, казахме, влизат: играчките, дрешките, соковете и плодовете.

Във втората - науката и работата, или трудът. И тъй ние можем да изложим тия два отдела в числа.

Първият - 1, 2, 3, 4.

Вторият - 5, 6.

И да направим едно малко пресмятане, понеже и Господ със сметка е направил този свят. И тъй: 1+2+3+4=10; 5+6=11.

И така пред вас стои един отличен метод за самовъзпитание, пълен с големи богатства. Метод, който ако да можете да го разгласите и приложите, щяхте да станете по възможност най-добрите, най-правдивите, най-любящите, най-мъдрите, най-истинолюбивите и бихте превърнали вашият живот на Рай. Колко са съблазнителни тия думи, ще кажете вий. Кажи ни го, Учителю, и ний веднага ще го приложим в света, първи ще станем. Ще ви го кажа. Само искам да научите добре да пресмятате числата.

Сега вие на първо място прегледайте на плодните дървета цветовете им по колко листа и личинки имат. След това пак ще говорим.

Сега да се повърнем на първата група. Играчките трябва винаги да съответстват на природата на децата. На момиченцето - кукли, на момченцето - конче. На момичето - рокля, на момчето - гащи. При ядене - и на двете сокове и плодове.

Сега да дойдем до друг род размишления. Играчките, дрешките изискват ум, а соковете, плодовете - топлина. Значи на сцената излиза третата група, която настоява да вземе участие във вашия живот. Да представим тая философска работа в прости ученически задачи. Първо: играчки, дрешки, сокове, плодове -

Публикувано изображение

А знаете ли тия три сбора какво означават?

Те значат: Бог, борба, посвещение.

А можете ли да намерите отношенията на тия думи една към друга?

Можете ли се постара да разрешите тая малка загадка? Който я реши, ще му дам определена награда. Искам всички да мислите право, да чувствате право, да постъпвате право. Като говоря право, то е по отношение на силите, законите и причините на самите неща.

След тази задача ще следваме другата следния път.

Прочети това на всички приятели и който иска да се занимава, може да си препише писмото и да мисли, работи и почива.

Поздрав на всички без изключение за светлите дни!

Свещеният подпис. П.К.Дънов"

Стана силно земетресение в Търново на 1 юни 1913 година. След силните трусове Учителя дойде. Те продължаваха, макар и по-слаби. Природата още бушуваше. Проливните дъждове, бурите, светкавиците и гръмотевиците не спираха. При силна буря, която разваляше купи сено и отнасяше снопите от нивите. Учителя стана, отиде малко по-горе на Картала, повдигна ръцете си нагоре, раздвижи ги на разни страни и като се завърна, каза: „Не се страхувайте, изпратихме бурята другаде." И действително тя престана. Това зачуди всички, които бяха наоколо под палатките.

През време на земетресението Учителя ми даде да се моля със 121 псалом. Тогава ми каза: „Затова те изпратих да си дойдеш в Търново, за да видиш едно събитие, което става на хиляди години веднъж и то беше отдавна отбелязано в аналите на Природата." - „Защо не ми го казахте, Учителю?" - „Аз ти писах и ти определих годината, месеца, деня, когато ще стане. Дай писмото със задачата, която ви дадох да решавате. Числото 13 означава годината, която ще стане.

Публикувано изображение

Числото 16 показва първия ден от шестия месец - 1.06.

Числото 36 показва колко дни ще продължат трусовете.

Числото 10 означава, че в 10 часа започва земетресението (тогава се чуваха подземни гърмежи).

Числото 11 означава часа на първия силен трус, който пръдължи до 15 часа." И всичко това стана с най-голяма точност, както бе определил Учителя в задачата."


, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ