Тази музика се свири един път за първа фигура, един път - за втора фигура, и два пъти за трета фигура.
Кой на ранина става да играй (2) по зелената трева и на бистрата роса, (2) той ще бъде вечно млад, здрав и хубав, и богат; ще се учи най-добре, няма нивга да умре.
Рано ти стани, Слънцето посрещни (2) и запей със бодър глас, поиграй си ти завчас. (2) Бодра гимнастика, раз, два, три. Подвижи се и се спри. Смело пак тръгни напред, радвай се на Божий свет.
Изходно положение: Изпълнителите са наредени по двама в кръг, лявото рамо към центъра, краката прибрани, ръцете на талията, палци назад.
2-ро време - десният крак, опънат, прави (почти) полукръг и се връща при левия.
3-ти такт - 1-во време - стъпка напред с десния крак.
3-ти такт - 2-ро време - стъпка напред с левия крак.
4-ти такт - 1-во време - стъпка напред с десния крак.
2-ро време - левият крак се прибира при десния.
5-и, 6-и, 7-и и 8-и такт - правят се същите движения, както при първите четири такта, само че с разменени крака.
Тези осем такта се повтарят до края на мелодията.
Фигура втора
1-ви такт - 1-во време - изпълнителите се хващат с вътрешните ръце, издигат ги на височина на главата - стъпка напред с десния крак (външните ръце остават на талията) (Фиг. 26.3).
2-ро време - десният крак се прибира при левия и едновременно ръцете се поставят на талията (Фиг. 26.9).
6-и такт - също както пети.
7-и такт - 1-во време - стъпка напред с десния крак и едновременно двете ръцете хоризонтално напред.
2-ро време - стъпка с левия крак напред и едновременно ръцете се поставят на талията.
8-и такт - както 7-и такт (но при 2~ро време левият крак се прибира до десния).
9-и, 10-и, 11-и, 12-и, 13-и и 14-и такт - правят се същите движения, както при 3-ти, 4-ти, 5-и, 6-и, 7-и и 8-и такт, но с разменени крака.
От 15-и до 26-и такт се повтарят движенията от 3-ти до 14-и такт.
Третата фигура се повтаря отначало (движенията в 1-ви и 2-ри такт са като тези в 7-и и 8-и такт).
Обяснение: С три фигури - полукръгови движения на единия крак пред другия, люлейни стъпки последователно върху двата крака и паралелни движения на ръцете и нозете.