Неделната беседа завърши и ние изпяхме няколко песни, ала никой не ставаше от мястото си. Даже някои се приближиха още повече около Учителя. Денят беше хубав, тих. Клековете, нагрети от слънцето, издаваха приятен дъх. В далечината, в лека омара, се виждаха планините. Учителят беше седнал на камък сред поляната, а ние бяхме пред него насядали на тревата. Зад Учителя имаше грамаден скален блок, откъртил се някога от върховете. Цялата обстановка дишаше първична простота и сила. Ние се чувствахме добре тук.
Един от братята запита Учителя: „Може ли да се установят съобщения между Земята и другите планети?“
Всички същества на слънчевата система си приличат, но с малки изключения. Един е законът, понеже имат общ център, излезли са от общо място, но се различават по развитие, по години, по разбиране. Най-добри са съществата на слънцето. Слънчевите жители са образец за всички.
Месечината влияе върху Земята. Когато дойдат на една линия слънцето, Земята и месечината, приливите на Земята са по-големи. Влиянието на месечината върху нашата нервната система е голямо. Днес учените не могат да обяснят влиянието на месечината върху лунатиците.
В Природата има ред и порядък. Ние мислим да създадем някакъв особен наш ред. А всъщност трябва да приемем и приложим реда, който съществува в Природата. Ние виждаме във всичко, което ни заобикаля тук, проекция на реалния свят. Този реален свят съществува.
Трябва да се изучават растенията. В тях са концентрирани лъчите на светлината: например, червените, сините, жълтите и пр. Червеният цвят действа върху човека и го прави активен. Портокаления цвят развива чувството на индивидуалност, дава направление. Зеленият цвят регулира електромагнитните течения в човека, растежа. Ако искаш да растеш, и да си здрав, трябва да възприемеш зеления цвят. Жълтият цвят дава простор на ума. Синият подхранва духовния живот. Той има връзка с вярата и моралните чувства на човека. Виолетовият цвят има връзка със силата на Духа.
За да проучвате краските, трябва да започнете от цветята, от минералите и трябва да знаете в кой час на деня, в кое време кой цвят да наблюдавате.
Когато човек обича някой цвят, той го носи; това показва, че иска да придобие този цвят.
Например, някой обича синият цвят – иска да добие вяра.
Има седем гами на цветовете. Червеният цвят от втората гама има повече трептения, отколкото виолетовия от първата. Червеният цвят от втората октава седи по-високо, отколкото виолетовият на първата.
В Природата съществува и друга светлина и като я намерят, ще видят, че бързината на светлината не е винаги 300 000 км в секунда. Сега светлината иде от слънцето за осем минути, но един ден ще иде за четири минути. Вие изчислявате с каква бързина пътува един влак. Правилно е това изчисление. На ако пътувате с аероплан, ще пристигнете много по-бързо, времето се намалява.
Един ден бързината на светлината ще се измени и ще бъде петстотин хиляди километра в секунда. Тогава светлината ще се движи в по-рядка среда и ще пътува по-бързо.
Ние досега сме слизали. Цялата вселена е слизала надолу. Под „слизане“ разбирам навлизане в по-гъста материя. Сега вселената се качва нагоре и е стигнала до област с по-рядка материя. Цялата вселена и Земята ще влязат в по-рядка среда. „Горе“ наричаме това място, дето материята е по-разредена, а долу – дето е по-гъста.
Тази светлина, която ние сега приемаме при тази степен на нашето развитие, се движи с бързина триста хиляди километра в секунда. А пък при нашето по-горно развитие в шестата раса, светлината ще се движи с по-голяма скорост. Вълните на оная светлина ще бъдат по-къси, но повече на брой в секунда. Като вземем за мярка сегашната бързина на светлината, ние приемаме от някои звезди онази светлина, която е излязла от тях преди милиони години. Според това ние знаем, какво е имало там преди един милион години, а не онова, което има сега.
Човек, когато повдигне съзнанието си, минава през тъмна област и след това пак възприема червения цвят и другите цветове на спектъра, но това са съвсем други цветове, от висшата гама, не както тези, които досега е познавал.
Сега нашето ухо схваща най-много до петнадесет хиляди трептения, обаче един ден то ще схваща и сто хиляди трептения в секунда.
И сега Земята приема светлина, която се движи с по-голяма скорост, но хората още не я съзнават.
Запитаха:
– Ще дойде ли време да влезем в общение с тези разумни същества, които ръководят Природата?
– Да. Онези неща, които за тях са играчки, за вас са тайни.
Употребявам думата играчки в смисъл на лесни. Това, което вие не знаете, за тях е играчка.
Хората искат да се товарят със знания като товарни животни. А каква полза от това? Знанието трябва да бъде органическо, да си служи човек с него. Да допуснем, че знаете колко трептения има червената светлина и философствате върху това, а друг прилага червената светлина, служи си с нея, има резултат. Първият какво се ползува?
Трябва да се изучат еманациите на елементите. Например, златото дава направление на човешкия живот. То е носител на живота. Златото изпуща еманации. Затова има силово поле около него. И около другите метали също има такова поле. Ако човек вземе един грам самородно злато и го тури в двеста грама вода и остави това на слънцето, тая вода е вече напоена с неговите еманации и може да се употреби за лекуване на известни болести. И среброто може да измени известни сили в човешкия организъм със своята еманация.