108
Близост. Учителят е Учител за всички. Но ученикът може да предизвика по-голяма Любов в Учителя с една своя искрена и свещена постъпка, в която Бог се изявява.
109
Мистичен разговор.
– Аз съм Пътят!
– И Светлината, която ме води по този Път!
116
Смелост.
Ученикът трябва да бъде смел и решителен. Тогаз той може да върви по тесния път.
Тесният път води към Бога!
117
Радост.
Бъди радостен винаги.
Връзката с идеалния свят прави ученика радостен.
118
Вяра, Надежда, Любов.
В Любовта устоява този, който е готов на жертва.
Във Вярата устоява този, у когото има упование.
В Надеждата устоява този, у когото има радост.
119
Вяра, Надежда, Любов.
Не се ли радваш, ще изгубиш надеждата си.
Не уповаваш ли, ще изгубиш вярата си.
Не си ли готов на жертви, не можеш да придобиеш Любовта.
120
Трите правила.
Когато не сполучиш, прояви Надеждата си.
Когато Бог те поучава, прояви Вярата си.
Когато ближният ти пада, прояви Любовта си.
121
Трите правила. Когато в тебе има зазоряване, прояви надеждата си.
Когато в тебе Слънцето изгрява, прояви вярата си.
Когато в тебе Слънцето дойде до зенита – прояви Любовта си.
Надеждата е във физическия свят.
Вярата е в духовния свят.
Любовта е в Божествения свят.
122
Плачът.
Има един свещен плач. Плачът в живота иде по особен път. Ученикът трябва да му даде ход. Сълзите лекуват. Те измиват и пречистват човешкото съзнание. С плач е утешение, без плач е мъчение.
Има един плач на умиление. Има плач на самопожертвувание – за човечеството. Той е плачът на Христос.
Има един идеален плач, когато човек е пред Великото.
123
Радост.
Ограничи материалните си желания, и ще вкусиш от Радостта в Бога!
124
Вяра.
Вярата реализира нещата. Ученикът вярва всякога.
Вярата иде от свръхсъзнанието.
129
Любов – Чистота.
Който люби, обиква чистотата.
В името на Любовта целият живот на ученика трябва да бъде чист.
130
Търпение. Велика наука е търпението!
Корените на търпението са в Божествения свят.
Търпение с Любов, търпение с Мир, търпение с Радост.
Само любещият е търпелив.
Само човекът с Мир е търпелив.
Само радостният е търпелив.
Само разумният е търпелив.
131
Добро гледане.
Всяка преходна форма е недовършена картина, върху която работи Божествения Дух.
Ученикът вижда само доброто, навсякъде и у всекиго.
148
Радостта на очакването.
Ученикът е винаги доволен от момента.
Той трябва да има винаги нещо Божествено, което да очаква. Това е неговата радост и утеха.
149
Умен.
Ученикът трябва да бъде много умен. Всичко умно да разбира.
Добре се ходи по един път, който е огрян от Светлината.