НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

164. Дал съм ви музика, която твори

Весела Несторова ТОМ 24
Алтернативен линк

164. Дал съм ви музика, която твори


Дал съм ви музика, която твори друга, строи и пр. Никога не свиря това, което други са писали - то за мен е надбягвания, скачания, няма в него идея. Свиря това, което ме храни и свързва, то е музика от живата природа."


Един ден след беседа, се бяхме събрали около пианото с Учителя и Той ме помоли да изпълня "Хвала на Любовта". Когато я изпях, Той заговори: "Тази песен е за новия хор от добри певци, който сега се образува. Нов диригент ни трябва, тук много диригенти е имало. Това пеене е извън времето. То не е за обикновените хора, а за посветените."


Същият ден в частен разговор ми каза: "Баритонът е тревица, която чака светлината на сопрана, алтът е росата, а тенорът обилно ги полива, басът ги одобрява -обира плодовете. Сопранът има интензивност. Във височините противодействието е по-голямо. Долно До е факт, Ми, Сол са закони на До, а горно До е принцип. Разлагането на акорд е отгоре надолу - вземаш един тон силно, той извиква обертоновете-същества в по-горните светове, които слизат и разлагат тона. Силният тон, който си взел, е като силна струя, събиране на тона и ти възлизаш, след което идва слизането от върха. При възкачването натежаваш, защото вземаш много, а и даваш. Чуват се обертоновете - то е като наливане вода в лейка - силната струя я разлагаш чрез решетка и поливаш цветята. При едночасово пеене много цветя в хората поникват, те се радват и са доволни. Акордът До Ми Сол е външно изявление на музиката, а Ре Фа - вътрешните й възможности. При Фа Сол външно се обличаш и се показваш, а при Ла Си вътрешно ядеш. Си е отворен път за по- висок свят. При по-високите тонове външното налягане е по-голямо, а при ниските тонове-вътрешното напрежение е по-голямо. Горно До е принципа на долно До; като вземеш До Ми Сол, а след туй Ре Фа, До Ми Сол ще получат съдържание, а Ре Фа ще предизвикат Ла Си, които ще дадат узрелия плод.


Фактите си имат закони, законите си имат закони и принципите си имат закони. В третото измерение всичко е статическо. Движението, растенето, времето са четвъртото измерение.


Новите диригенти няма да дирижират в бъдеще като сега, сега механично дирижират - на фактите, а тогава диригентството ще е на принципите. Минорът е понижените тонове, те дават и са къси вълни, а мажора - вземат, тежки са, те са дълги вълни.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ