НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

27. Асистентка на учителката и директорката мис Пери

ТОМ 24
Алтернативен линк

27. Асистентка на учителката и директорката мис Пери


Но тя още от самото начало ме взе на око и реши, че мога да й бъда асистентка. Когато излизаше, ме извикваше на стола си, даваше ми своя учебник и ми казваше да изпитвам класа и да записвам успеха. Направи ме учителка, преди да знам да събера две и две на английски. Но аз бях свикнала да учителствувам с кварталните деца, които често събирах в къщи и ги нареждах като ученици. Не ми бе тежко да заемам тази почетна служба и тогава. Мис Пери се връщаше понякога чак в края на часа и ме питаше, цяла зачервена и запъхтяна оттичане: "Уел, хау, ар деи?" */Е, как са?-от англ/Аз отговарях винаги : "Ол райт!*/Добре! - от англ. / Значи работата винаги беше наред. Но тя не знаеше и никога не узна, че докато я нямаше, аз четях и превеждах редовно уроците на съкласничките си, които бяха съвсем загубени от цялата американска система на обучение. Но много скоро, почти преди да свършим буквара, ни се поднесе творбата на прочутия американски поет Хенри Лонгфелоу, а именно "Песента на Хайауата", индиански герой, поема на висок стил. Можете да се представите ужаса на класа ми! Думите бяха километрични, като "инвълнерабъл", "ънфорготън", "афрайтед" и т.н. Да спомена само първите, които смаяния ни поглед съгледа, без да можем да проумеем почти нищо от поемата. Мис Пери започна да чете оживено, като на някоя зряла аудитория и да преживява чудесата на героя Хайауата. А ние още не можехме да произнесем името му! Нещастната поема! Как можехме да следим текста й като мис Пери ни даваше по цяла страница наведнъж? Намерих изход от сложното положение като изваждах всяка дума от речника, който носех непрестанно със себе си и научавах стиховете наизуст. Когато ме извикваше да чета, което тя правеше винаги в началото на часа, аз внимателно впивах поглед в отворената книга и декламирах стиховете с патос. Накрая тя винаги извикваше "Дете райт!" / Браво! - от англ./ Но излизанията й зачестиха и учителството ми стана почти редовно занятие. Така съученичките ми почти не учеха английски на занимания, а в час.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ