НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

III. Женитбата на Изгрева

VII. Духът на Истината в Словото На Всемировият Учител Беинса Дуно и Духът на Заблуждението в деянията человечески ТОМ 17
Алтернативен линк

III. Женитбата на Изгрева


Вергилий Кръстев


1. Днес физическият Изгрев го няма, той беше унищожен като форма и присъствие в София и в страната. Остана Духовният Изгрев, който се изграж­да от опитностите на неговите последователи по времето на Школата на Учите­ля Дънов. Той днес се застъпва в поредицата „Изгревът". А Божественият Изгрев е в Словото на Всемировия Учител на Вселената - Беинса Дуно.

2. Последователите на Учителя Дънов от 1900-1921 г. са представени в мнозинството от брачни семейства, като понякога и двамата съпрузи изповяд­ват Учението на Учителя. Имената на тези семейства се намират в протоколи­те на съборите. Виж „Изгревът" том XI, с. 370-619.

Има и мъже, и жени, на които техните съпружески половинки не споде­лят Учението на Учителя Дънов. Освен това църквата започва гонение, подкре­пяно от официалната власт, полиция, войска и т. н. Това е описано в „Изгре­вът". Имената на мнозина са посочени. Основните неща са описани.

3. През 1921-1922 г. изведнъж се изсипват множество млади хора, отна­чало в София са били около 200 души, но постепенно онези, които остават, образуват Младежкия окултен клас, наброяващ 60 младежи и 60 девойки. Виж „Изгревът" том II, с. 124-126, том XIV, с. 571-574. Но тяхната бройка е около 200 души.

4. Това са млади момци и моми, влизащи в досег до онази Божествена аура на Учителя, при което всички заложби в зачатък започват бурно да се развиват и заедно с покълналите стръкове жито израстват и бурените, чиито семена са носени през вековете. И това е най-големият проблем на Учителя с тези млади хора, които се влюбват, които се разлюбват. Мнозина от тях си заминават от този свят именно заради това, че не разрешават задачата си с мъжа и жената в окултната Школа на Бялото Братство. Може със сигурност да се каже, че това е най-големият провал на последователите на Учителя Дънов. Трябва да се каже и посочи, че това е така.

5. Последователите на Учителя са били атакувани отвън - от църквата, властта, общество, полиция, войска. Биват атакувани и отвътре - отклонявани в чужди окултни школи, в спиритизъм, медиумизъм. Виж „Изгревът" том I, с. 239-288. И най-накрая се явява мъжът или жената в Школата и от тях двамата няма отърваване. И никой не се справя с този проблем, въпреки че са питали Учителя и са търсили Неговата помощ. Но отклонението е голямо. Виж „Изгре­вът" том I, с. 73-74, 133-135, 135-136, 228-232, 358-360, 515-516.

6. Мъжът и жената на Изгрева, дошли от вековете и преродени между този народ, носеха и влачеха със себе си своята карма. Те не можеха да я разрешат, независимо дали питаха Учителя и дали изобщо изпълняваха съве­тите Му. Въжетата на кармата идваха от векове. Типичен пример бяха Любо­мир Лулчев и Елена Андреева, които по времето на Христа единият бе Пилат, а жена му бе същата тази Елена, която сега бе една от трите стенографки на Учителя. Виж „Изгревът" том IX, с. 356-668.

7. Онези, които нямат карма, духовете се стараят да ги оженят. Типичен пример е описан в „Изгревът" том IV, с. 151-152. Тук Учителят се намесва и спасява един свой ученик. Това не е проявено послушание от ученика, но е проявена Воля на Учителя.

8. Други, на които съзнанието им помни драматичните вериги на брака от миналите прераждания, се спират уплашени пред брака. Те веднъж са изго­рели и сега „духат тиквите през плета", които там растат, но като минават покрай тях, ги духат за всеки случай. Виж „Изгревът" том VIII, с. 44-45, 57-59.

9. Всички възможни случаи, които съществуват в света, ги има на Изгре­ва. Без изключение, всички са мъже и жени. Единствено, което подчертавам, е че имат в душите си Високия идеал от Словото на Великия Учител. Но въпросът за женитбата е пълен провал за всички, без изключение. Аз заварих почти всички. Техните спомени са в „Изгревът". Те пред мен се изповядваха за бра­ковете си и за похожденията си като мъже или жени, напълно естествено, без срам и стеснения. Те искаха да се отприщят, да се освободят, защото бяха задръстени от векове и от десетилетия тук, между българите. Беше много мъчи­телно да го издържа. Но издържах. Всичко прекарах през себе си и го изхвър­лих от себе си. Написах го в „Изгревът". Оставих го за поучение. И никой не може да се оправдае, че не знае какво означава мъж и жена в окултна Школа. Ама, не е чел „Изгревът". Да го е чел.

10. Всички възможни случаи ги има в „Изгревът". Така че следващите поколения не могат да се заблуждават. И не могат да се оправдават, че не са знаели и че няма откъде да прочетат. За тях подготвих ето тези извадки на Учителя за женитбата в раздел II. Така че ще четете и ще изпълнявате всичко. Ако искате да бъдете в Духовния Изгрев.

11. А за поука ще си прочетете всичко в „Изгревът" том V и особено с. 53-56. Тогава ще разберете какво означава вътрешната школа на Бялото Братство. И къде тя се намира изобщо. И че това не е „играчка", а „плачка" голяма за непослушните деца пред лицето на Великия Учител.

12. А защо е всичко туй! Отговорът се намира в „Изгревът" том XV, с. 893-894, 895-898, 898-905.

13. На този етап, последователите на Учителя Дънов по времето на Шко­лата 1922-1944 г. не можаха да разрешат въпроса с мъжа и жената, независи­мо дали минаваха през брака или бяха извън брака. Следващите поколения последваха по техните стъпки. Ето защо описвам всичко туй, да се знае, че го е имало, че е имало хора живи, млади и красиви и накрая - пълен провал. В Школата на Бялото Братство се влиза като човешка душа. А това значи да ти се пробуди съзнанието и да влезе в него Светлина и Виделина от Словото на Учи­теля. А това е много трудно и изисква векове. Съставителят на „Изгревът", моя милост, също бе провален в брака. За моя изненада, накрая разбрах, че бяха ми изпратили враговете ми от памтивека. „И врагове на човека са неговите домашни" - казва Христос. При мене това също важи. Но не 100/100, а нещо повече. При мен важи 1000/1000. Точно и ясно. Опитаха се да ме натрошат, да ме смелят на дребни камъни и да ме изхвърлят като прах. Но се оказа, че не съм камък, а бях вграден не в скала, а в канара. Това ме спаси. А освободи ме Онзи, Който ме изпрати да свърша една строго определена работа. И аз я вър­ша. Издадох Словото на Учителя по оригинала, който съхранявах 30 години. И трябва да издам докрая поредицата „Изгревът". От мойте уста да отиде в Божи­ите уши.

А за да не смятате, че ме е срам и че не съм казал Истината, то прочетете „Изгревът" том XI, с. 794-803; том XV, с. 884-886. Ето така искаха да ме унищо­жат, за да не мога да си свърша работата, да си загубя времето, силите и усло­вията, които ми бяха дадени от Небето за работа. Но не успяха да ме ликвиди­рат. Но успяха да ми попречат. А защо успяха? Има си причини. Много са и различни са. И продължават да ми пречат. Трудят се усилно, дори се изпотяват изобилно.

14. Причините съм ги написал в „Изгревът" том XI, с. 826-831, 832-834.

15. Не може ли да има братя и сестри в Единомислие и съпрузи в Едино­мислие? Отговора ще намерите в „Изгревът" том XIII, с. 801 -802,802-805,805-807.

16. Духът на Истината и Духът на Заблуждението въррят заедно и успо­редно. А защо? Виж „Изгревът" том XV, с. 891-893, 893-898, 898-901. За когото си закачен, то с него вървиш. Закачен си, с верига си обкован и отърваване няма!

17. А как изобщо може да се разреши този въпрос за братя и сестри в Единомислие и съпрузи в Единение, е дадено в „Изгревът" том XIII, с. 887.

18. И сега, ако прегледате всеки един автор в „Изгревът", а това са сто­тици мъже и жени, всеки без изключение е минавал през женитбата: едни - официално, а други неофициално, живеели са „незаконно" и когато някоя „сес­тра во Христе", както обичам да казвам, забременее от някой „брат во Христе", то тогава бърже-бърже сключват брак. Имало е много такива случаи - напра­во конфузни. Изгревяни са ги знаели, но са ги укривали от хората извън Изгре­ва. Било ги е срам, защото уж са изповядвали Високия идеал.

19. И накрая трябва да кажем нещо много важно за онази епоха. Всеки един брак е църковен брак, минава се през църквата, там се оженваш и омъж­ваш и ти издават „брачно свидетелство" и ако не върви бракът и трябва да се развеждаш, то става с молба до синода, до църквата. И оттук, през тази цър­ковна врата, започват най-големите бели, скандали, неприятности за Учителя Дънов. А защо? Защото обикновено съпругът първом пише оплаквания до Си­нода на църквата, че жена му е станала дъновистка, че е зарязала дом, семей­ство и е горе при дъновистите. Църквата предава случая на полицията и на журналистите. Полицията прави разследвания срещу Учителя Дънов и журна­листите пишат, раздухват скандала и за всичко е виновен Дънов. Ето това е целият сценарий. Може би има към 20 такива случаи. Но те не се записват от приятелите, за да не излагат Учителя, като че ли Той е виновен за всичко това. След 9.IX.1944 г. голяма част от полицейските архиви са унищожени, както и съдебните преписки. Сега не може да се открие почти нищо. Останали са но­мерата на следствените дела срещу Учителя Дънов. А за доказателство, тези случаи са описани в тогавашните вестници. Те са едно живо доказателство за тези събития. И за отношенията на журналисти, общество, гражданство, власт, полиция срещу Учителя Дънов. Хвърляли са срещу Него цялата кал, която Не­говите последователи са възпроизвеждали с неразумните си деяния. Това е!

20. Когато обработвах архива на д-р Стефан Кадиев, попаднах на пре­пис на една резолюция от 5.II.1930 г. за разтрогване на неговия брак, продъл­жил 7 години - от 1923 до 1930 г. Разтрогва се, според думите му, „по идеологи­чески причини" - той е последовател на Учителя Дънов, а съпругата е противничка на това Учение. Бракът се разтрогва по негова вина. Понеже и двамата са лекари, то не упоменават, че той е „дъновист". Но той е наказан с 2 години безбрачие. А таксите за бракоразвода са много големи - той заплаща 2850 лв., а тя - 2524 лв. По-късно той се оженва, има две дъщери, дочаква внуци. Аз взех разрешение от дъщеря му Елена да публикувам този много важен документ, за да се види през какъв ад са преминавали последователите на Учителя Дънов. Не са един или двама, а десетки брачни двойки. Не ад, а кървав ад.

21. Елена Кадиева ми разказа два други случая и трябваше да ги опише, но се поколеба, защото щяло да се урони престижът на тези хора. Та те мина­ват през ада. И това, което те изтърпяват, трябва да се знае от следващите поколения последователи на Учителя Дънов. А защо? Защото и те ще минат по същия път - няма да им се размине, но поне да имат примери как са били разрешавани тези случаи по времето на Учителя. Да се знае какво им е казвал и какво не са изпълнявали. И накрая как им е протекъл животът заради прояве­ното непослушание към Словото на Учителя. Затова извадих и създадох цял отдел за това какво е казал Учителят за женитбата и за брака изобщо.

Единият случай е такъв. Майката е последователка на Учителя Дънов. Съпругът подава тъжба до Синода и църквата. Църквата дава развод, но реша­ва дъщерята да се предаде на бащата, да я отглежда и възпитава, понеже една дъновистка не може да се грижи за дом, семейство и деца. Дъщерята се преда­ва на бащата, но понеже той не може да се грижи за нея, предава я в интернат, там, където са подслонени от държавата сираци - онези, които нямат бащи и майки. И там отраства, в пансиона, намразва баща си, но остава последова­телка на Учението. А животът е бил невъзможен за описване. А трябваше да се опише подробно - да се знае и помни.

Другият случай е майка с две деца, последователка на Учителя, започ­ва да води децата си на Изгрева, когато се четели беседите. Тя вътре слуша беседа, а децата навън си играят с другите деца от Изгрева. Съпругът подава жалба до църквата, подава молба за разтрогване на брака. А той е бил матери­ално добре. А съпругата с двете си деца остава без издръжка. И започват срамни сцени, които трябваше да се опишат, но не пожелаха. А трябваше всичко да се опише точно, с имената, за да не се каже след време, че е било измислено от мене. А това го е имало. И тогава по-добре щяхте да разберете бракоразводно­то дело на д-р Кадиев с първата му жена.

22. А за да ви се уясни цялата тази картина, поместваме накрая брако­разводното дело на д-р Стефан Кадиев. То бе причината да съставя в този XVII том отново рубриката „Духът на Истината и Духът на Заблуждението". И за да бъде ясно на следващите поколения, направих тези три раздела. И сега никой не може да се оправдае, че не знае какво да прави. Прочети и узнай!


Следва документът:

Утвърждаваме

[Митрополит] Софийски (п) Стефан


Препис
Оригиналът необгербван


Резолюция
N2 50
Гр. София, 5 февруарий 1930 година


Софийският Епархийски духовен съд в днешното си съдебно заседание в състав: Председателствуващ Иконом Михаил Брънджев, член на Съвета, чле­нове: Протойереите: Димитр п. Янакиев, Иван Славков, Захарий Гешаков и при п. Секретаря Дамян попов разгледа брачното дело N9169, по описа за 1929 г., заведено от Д-р Райна Ст. Кадиева, родена Николова, българка, православна, от София, на 30 г., по занятие лекар, грамотна, против съпруга си Д-р Стефан Кадиев, българин, православен, от гр. Хасково, живущ в София, на 32 г., по занятие лекар, грамотен, встъпили на 2 декемврий 1923 г. в София в първи брак, от който нямат деца.

След изслушване данните по делото и на основание чл. 13, 119 п. 5, 187 п. 1, 189, 192 и 200 от Екзарх. устав, съдът


РЕШИ:


1. Да се разтрогне бракът между Д-р Райна Николова и Д-р Стефан Кадиев, по вина на последния.

2. Да се позволи на Д-р Райна Николова да встъпи във втори брак.

3. На Д-р Стефан Кадиев се налага двегодишно безбрачие, с право на ходатайство пред Св. Синод.

4. Осъжда Д-р Стефан Кадиев да доставлява на Д-р Райна Николова сред­ства за издръжка до живот или до встъпването й в друг брак. Тази издръжка да бъде определена от гражданските съдилища, считана от днес, 5.II.1930 година.

5. Да се издадат на страните бракоразводните писма: на Д-р Райна Ни­колова срещу 1000 лв. такса, 500 лв. държавно право и 400 лв. съдебно мито, в които да влизат и внесените й в епарх. каса по кв. № 156 и 374/929 г. 600 лв. бракоразводен депозит и 240 лв. съдебно мито, а на Д-р Стефан Кадиев срещу 1500 лв. такса, 750 лв. държавно право и 600 лв. съдебно мито.

Настоящото решение, подлежаще на предварително изпълнение, отно­сително издръжката, съгласно чл. 655 п. 6 от гражданското съдопроизводство, след утвърждението му от Негово Високопреосвещенство Св. Софийския Мит­рополит Г-н Стефан, влиза в сила два месеца от връчването на страните пре­пис от резолюцията по настоящото дело, през което време недоволната стра­на може, ако иска, да го обжалва пред Св. Синод.


Председателствуващ Съда,
Член съветник: (п) Иконом М. Брънджев
Членове:
(п) Прот. Дим. П. Янакиев(
п) Прот. Ив. Славков
(п) Прот. 3. Бешаков
п. Секретар: (п) Дамян Попов



Вярно
На Св. Митрополия
Секретар: (подпис)


23. А как Учителят е разрешавал брачните проблеми на братски семей­ства, може да се запознаете в поредицата „Изгревът". Ще цитираме някои слу­чаи в „Изгревът" том VI, с. 28-30, 212, 216-218, 249-253, 363-364, 386-387, 441-442, 443-444, 449-450, 462-463, 465-467, 474-476, 488-493, 494-501.

24. А какво е представлявал бракът в Школата, вж. „Изгревът" том VII, с. 75-77, 112-114, 164-165, 239-244, 311-313, 433-434, 452, 458-459, 455-456, 458-565, 605, 686-688.

25. За Любовта в живота и любовта в брака, вж. „Изгревът" том VIII, с. 375-377, 381-382, 436-437, 480-484, 524-526, 713.

26. Как Учителят е разрешавал браковете на приятелите - вж. в „Изгре­вът" том XV, с. 76-80, 250-252.

27. В следващите томове - XVII и другите, които следват, ще прочетете дивни и замайващи истории за любовта, брака в една окултна Школа и как Учителят Дънов го е разрешавал и как Неговите последователи са постъпвали след Неговите съвети.

28. А мнението на Учителя се съдържа във II раздел, който специално подредих, за да се знае, защото мнозина говорят лъжи. А защо? Защото имат несполуки в брака си и да се оправдаят, говорят, че така било по Учителя. А това не е вярно. А кое е вярно, ще го намерите в Словото Му. Там е истината. Защо? „Глава на Твоето Слово е Истината."

Амин.


, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ