НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

14. „СТУДЕН СИ ТИ..."

Николай Дойнов ТОМ 15
Алтернативен линк

14. „СТУДЕН СИ ТИ..."


Ранно утро, петък, в клас сме. Учителят се обръща към мене и ме пита: „Кажи какво нещо е топлината?" Отговорих - „Съвременната наука казва, че колкото по-бързо трептят частиците на веществото, толкова то има по-голяма топлина". Приветливата усмивка, която грейна на лицето Му, ми подсказа - Една крачка направена към Еверест е нищо, но все пак за да се стигне дотам, тя е необходима, трябва да се направи. Сериозна задача на ученика е да учи, да знае, за да може. Разбрах, че науката с това още нищо не е казала, но една малка крачка е направена към тази велика тайна на природата.


Светът, в който живеем е безкраен в своите форми, съдържание и взаимоотношения. Ние хората имаме възможност да проникнем в неговите тайни чрез нашите шест сетива: кожата, езика, носа, ушите, очите и главният мозък. Първите пет органа, възприемат ефекти и ги пращат в мозъка, като само част от тях, повече или по-малко, според развитието на човека, стигат до съзнанието му и с това има представа за възприетото. Другата част отива във необятното хранилище наречено „подсъзнание". Главният мозък обаче, може да приеме без посредничеството на сегашните органи сигнали, имащи най-различен произход: било от света, който ни заобикаля, било от безкрайният извънземен свят - слънца, планети, спътници, комети. Когато тези сигнали стигнат до нашето съзнание, тогава имаме така нареченото ясновидство, телепатия. В повечето случаи те се възприемат от подсъзнанието, откъдето оказват влияние върху проявите и способностите на човека. За тази дейност на мозъка в древността е имало създадени цели науки.


В.К. Във връзка с този случай, можа ли да си изясниш какво е топлината? Н.Д. Не, повече от туй, че е трептение на частици не можах да си изясня и досега. Топлината е трептение, общо взето, движението е признак, колкото по-голямо е движението на дадени частици, толкова разумността в тази част е по-голяма. Така например в астрологията, когато правя хороскопи на дадени хора, аз гледам не само къде е планетата, Слънцето, Луната, но как се движат те - бързо, бавно и т.н. Колкото по- бързо се движи едно небесно тяло, толкова неговото влияние е по-добро и по-силно. В.К. Учителят те запитва, задава ти въпрос, ти отговаряш, той се усмихва, какво искаше да каже, че още не е тоя отговора. Н.Д. Все пак е направена една малка крачка към обяснение на това явление - топлина.


Зимата на 1928 г. беше особено студена в София. В един от тези студени дни, гледам Учителят леко облечен, беше излязъл пред стаичката си. Стаичката му беше лека, паянтова постройчица, с тънки стени, незащитена от други постройки. Няколко братя, които по това време минавахме, го наобиколихме и естествено заговорихме за студа. Всеки търсеше топлина. Гледам горните крила на единия от прозорците бяха отворени. С почуда се загледах в тези отворени крила и си мислех, защо пък и на този студ Учителят е отворил крилата на прозореца, не беше по време, когато може да се отваря за проветряване. Учителят разбра моята мисъл, обърна се към мене и ми каза: „Аз поставям крилата да са отворени под такъв ъгъл, че студа като влиза в стаята ми да става на топлина". Той беше използвал някои свойства на пасивното естество. В.К. Успя ли да схванеш нещата и да си обясниш? Н.Д. Не, не можах, беше студен зимен ден на 1928 г., много студено и гледам горните крила на прозорците отворени. Не можах да го запитам какво що, по-нататък как става това с ъглите на отворените прозорци.


Старите българи, без да разбират, но по някакъв вътрешен път и от опит, много добре са използвали това свойство на студа и контакт с топлината да се отделя енергия: когато някой се разболее те го заливали със студена вода. Също при разтриването на болни със спирт имаме процес на контакт - студ с топлина - известно е на всички, че носи големи облекчения. При един случай на значително неразположение, една бърза хладна баня ме върна към нормално здраве. Разбира се, това трябва да става внимателно и добре дозирано.


Установено е също и съществуването на активни силови полета, наричани от учените „Морета на Дирак". Учителят преди това, отдавна беше казал: „За да се отиде до слънцето има пътища. Този, който иска да отиде, трябва да знае тези пътища". За да се измине този път от сто и петдесет милиона километра, трябва сила. Законите, както за триизмерният, понятния за нас свят, така и за световете в по-друго състояние, имат общи линии. За придвижването, на което и да било състояние на веществото, е необходима сила, трябва да я вземем отнякъде, /което е по-лесното/ или да разпаднем веществото. Космичните и слънчевите лъчи, които са зърна от по-висше измерение, взимат сила за своето движение от тези силови морета, но, ако те минат през полета с разредени сили, то и скоростта и силата им се намалява. Скоростта на светлината и на космичните лъчи не трябва да се приема като една постоянна величина. За да се стигне до слънцето, трябва да се мине през силово поле.


В.К. Задавали ли сте въпроси на Учителя, човек как може да стигне до Слънцето. Чувал съм, чел съм от беседите на Учителя, че човек трябва да знае как да излезе от тялото си и накъде да тръгне. Учителят е правил опити с приятели да ги измъкне от тялото им и да пътува с тях. Някои са пътували с него, а някои не са били, са се уплашили. Какво знаеш по този въпрос? Н.Д. Той е казал, че трябва да знае пътя. Тези пътища аз ги обяснявам с това, че силовите полета, които слънцето изпраща не са хомогенни, не са еднородни в атмосферата около земята, а са на потоци с по-голяма или по-малка сила. И ако човек знае тези потоци, той може да влезе в този поток където силата е по-голяма и може да отиде на Слънцето. В.К. Не с физическото си тяло?. Н.Д. Не, разбира се. Не става въпрос за физическото тяло, а трябва със звездното тяло.


Учителят ни даде песен, която е първа по рода си: възхвала, ода на студа - „Студът всичко дава". Светът на микрокосмоса ни дава интересна картина за това, какво и как студа дава. Ние вече видяхме как при охлаждане на едно тяло се отделят фотони и кванти енергия, а може би и нещо друго. Когато човек има гореща вода, която Учителя тъй много препоръчва и на здрави, и на болни, приемайки я в нашия организъм тя се охлажда, при който процес се отделят частиците светлина и зърна енергия, фотони и кванти енергия. При свиването орбитите на електроните, ще трябва да приемем, че не се отделя само светлина и енергия, но и друго „всичко", както казва песента. В.К. Тази песен, ти присъствували когато я даваха? Н.Д. Аз не си спомням когато я даваха. Обаче от науката е известно, че при студа имаме едно свиване на електронните полета, защото те се движат в известни сфери, както е протона в централното ядро на атома и при известни случаи, при студ се прибират по-навътре, при топлина отиват в други полета. Сега при тази промяна се отделя енергия и затуй при студ тези електрони минават в по- вътрешни полета и отделят сили, и затуй студът дава сила. В.К. Затова и


Учителят дава песента „Студът всичко дава". Н.Д. Затова и Учителят в поменатата песен казва: „Студът е добрият слуга, що любов го вдъхновява. За мнозина това е чудо, но това го знаят и дъждовните капки".


Ето една изключителна заслуга на студа. „Студът носи чистота". Там, където имаме сили и движение, имаме разпадане на вещество. При това разпадане, имаме освен сили, още и отделяне на отрови. Там, където има покой - няма разпадане, няма отрови. Студът е място на покой, на чистотата. Учените са намерили, че в силно охладеното вещество, където има един относителен покой, може много по-добре да се изучава света на елементарните частици - най-великата лаборатория на Битието. Лаборатория, от която ще получим най-големите тайни на природата. Страданията, които са аналогични на студа, дават на човека много по- голяма възможност да разбере Бога.


„Студен си ти, но ни избавяш от мраза".


От всички тела на нашата планета, водата при охлаждане прави щастливо изключение. При охлаждане тя изкристализирва, приема една гъбеста структура, повишава своя обем, обръща се на скреж, сняг, лед, които са много по-леки от самата вода. Каква велика мъдрост, каква разумност в природата. Само това да види човек, достатъчно е да разбере величието на Бога. Какво би станало, ако и водата се беше подчинила на общия закон да намалява своя обем при охлаждането, леда да ставаше по-тежък от водата? Океаните биха се запълнили с ледове. И тогава? - Бихме се сковали от мраз. А студеният сняг, който запазва растенията от мраза? - „Студът ни избавя от мраза". В.К. Разглеждаме въпроса за студа, за пасивното състояние на материята. Н.Д. Да, студът специално тука се използва от водата, която едно от чудесата на нашата планета се използва в тоз смисъл, че тя има най-голяма плътност при плюс четири градуса, значи при плюс четири градуса тя потъва, това са добри условия за развитието на живота.


В.К. Ти даваш тук добра аналогия, че студът са страданията.


Н.Д. Да, студът са страданията, защото страданията стягат човека и при туй стягане се отделя съпротивителна сила, която укрепва човешкия организъм и го прави способен да понася по-тежките тежести и грижи на живота, по-голяма устойчивост му дава. В.К. Във връзка с този случай, аз си спомням нещо друго. През последните дни на Учителя, един от братята, който е присъствувал там, задава въпрос на Учителя, направо изплакал: „Учителю, на кого ни оставяш?" Учителят казал: „Оставям ви най-великият Учител във вселената? Той пита: „Кой Учител? Той казва: „Страданието". Значи при страданието човек отделя енергия, съпротивителни сили. Н.Д. Да, отделя енергия, която прави човека крепък за преодоляване на трудностите тъй необходими за еволюцията на човека. Велик Учител е страданието. В.К. Поставяме го този въпрос на съвсем научна основа. Н.Д. Да, на научна основа. И хора, които имат съвпад на Слънцето със Сатурн при своето раждане, отначало страдат, хилави са, болни са, обаче тази болест и тази сила полека-полека укрепва организма, и тези хора след като минат 20 години стават крайно крепки и издръжливи на всякакви неблагоприятни условия. Това по астрологичен път съм ги установил. В.К. Аз имам съвпад Слънце Със Сатурн в трети дом, в Овен. Н.Д. Е, това е то. Отначало, може би си боледувал, обаче създава голяма устойчивост, крепкост, енергия да противостои тоз човек на всички неблагоприятни условия и дава дълъг живот. В.К. Съвпад на Слънце със Сатурн в Овен. Н.Д. Още повече усилва, защото Сатурн активизира Овена. В.К. А в трети дом? Н.Д. В трети дом показва, че в твоята професия ще срещнеш известни съпротивления, които съпротивления също ще допринесат за укрепване както на интелекта, така и на самия организъм, на твойта психика да устояваш на всички неблагоприятни условия. В.К. Да, добре. Дано стане така както го казваш. От твоите уста в Божийте уши. Амин.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ