НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

IV. РАБОТА С ТРИЪГЪЛНИКА ОТ ТРИ СЕСТРИ В ДУХОВНАТА ГРУПА.РАЗГОВОРИ С УЧИТЕЛЯ ЗАПИСАНИ ОТ ТЕРЕЗА КЕРЕМИДЧИЕВА

ТОМ 14
Алтернативен линк

ТЕРЕЗА КЕРЕМИДЧИЕВА



IV


РАБОТА С ТРИЪГЪЛНИКА ОТ ТРИ СЕСТРИ

В ДУХОВНАТА ГРУПА.


РАЗГОВОРИ С УЧИТЕЛЯ ЗАПИСАНИ ОТ

ТЕРЕЗА КЕРЕМИДЧИЕВА





1. УВОД

Триъгълникът започна своята работа на 19 окт. 1923 г., петък сутрин 10.30 ч. При прекрасно време, лазурно небе, чудесно слънце.

2. РАБОТА ВЪРХУ ТРИЪГЪЛНИКА


Публикувано изображение



22 декември 1939 г., петък, Изгрев

Пояснение

Работата върху триъгълника е работа върху себе си - каквото знаеш, ти го правиш, ти го прилагаш, без някой да ти каже за това.
Изисква се будно съзнание и мисъл в човека.
Учениците поемат тази работа съвършенно драговолно - със свобода на волята си.
Работата се върши с Любов и разположение на Духа. Ученикът държи за нея в потаеност, ревност и жар в душата си.
Ученикът върши това в мълчание, без говор и думи.
За всичката тази работа се изисква голямо вътрешно съзнание!


Най-първо се хвърля жребие и всеки вече знае върху коя добродетел има да работи: Любов, Мъдрост или Истина. Всеки работи върху показанията, дадени по-долу за всяка добродетел. Това трае един месец. На втория месец се срещат тримата ученици и поемат следующата добродетел.

Триъгълникът не е статически и недвижим. Работата му е динамична и триъгълникът е в движение и е жив. Първата линия нагоре е Любовта, втората надолу - Мъдростта, а третата хоризонталната - Истината.

Така че, в три месеца всеки един минава и трите страни от работата. На четвъртия месец се завършва едната трета от работата. Тогава и тримата ученика прилагат работата на трите добродетели едновременно, като имат будна мисъл и внимание върху дейността си! След това започва втората трета от работата. Тя е психологическата страна.

22.12 - 22.01.

Любовта:
Любовта е подтик на Духа. Любовта е плод.
Трябва костилката на плода да се посее.

Животът, който израства - той е плодът;
Това е посетият плод на Любовта.
Любовта, посята дава живота;
Това е растенето - проявяването на Любовта.

Бог е Любов.

22.01.-22.02.

Мъдростта:
Знанието, светлината, това е плодът на Мъдростта.
Приложената Мъдрост седи в ученето.
Трябва да се намери методът, с който да се добие Знанието.

Затова трябва усилие и вътрешна работа.

22.02 - 22.03.

Истината:
Плодът на Истината е Свободата.
Истината приложена е Свобода.
Свободата трябва да се приложи в живота, за да се разбере Истината.

Приложената свобода, това е работата на Истината.
Чрез Свободата познаваш Истината, че е в тебе.


22.03 - 22.04.
Свършва се, като се повтарят трите добродетели заедно

3 . РАЗГОВОРИ С УЧИТЕЛЯ
19 октомвр и 1923 г., петък сутрин, 10.30 до 12.15 ч.

Бяхме Вера, Мария и аз [Тереза].
За първи път при Учителя. Времето беше прекрасно, цял ден ясно небе и слънце. [Той говори:]


Трябва ви една нова философия за живота, трябва да използувате всички условия.
Правилната основа ще дойде отдолу, от Любовта, без нея всичко ще рухне, туй е най-мъчното, което ученикът може да разбере.
Ученикът ще учи, ще направи добро на една вдовица, ще помогне. Не трябва да се обезсърчавате, защото страдания ще дойдат, тъмнината ще дойде и ще се спъвате в някой камък. Като ходи в тъмнина, ще дойдат страданията. Спъването е почивка, тъмнината ще застави тия деца да дойдат при майка си, туй е едно влизане и излизане. Щом се спъвате сте в тъмнина, влизате в себе си, дойде светлината излизате.


Блажен е онзи, които разбира Божиите пътища. Когато сме в мъчнотия да кажем: „Добре е!", но да го кажем отвътре, не отвънка само. Щом приемеш мъчнотиите, Божественото ти си ползувал. Щом дойде съмнението, Бог не е вече при тебе.

Човек не трябва да бъде прекалено добър или прекалено лош. Човек да не се пресити, да остане една десета гладен.

Щом имате побуждение за доброто, то показва, че от начало има заложено у вас от минала опитност.

I ЗАДАЧА: Ще намерите една вдовица крайно бедна, която има крайна нужда и да имате към нея влечение, и тя да е добра. „Любовта носи живот", ще кажете в себе си и на нея и ще и обясните. Първия урок ще си научите при вдовицата и ще си запишете какво сте почувствували при нея, един час ще стоите при нея, ще внимавате с какво ще ви занимава тя, докъде е достигнала.
Без страдания не може. Трябва да създадете около себе си една приятна атмосфера, оазис в пустинята. Да турите мир в душата.
Страданието е отвън, щом го съзнаваме, го приемаме, то става вече добре. Скърбите са долините, а горе е само за възвишените духове, за светиите. За учениците са долините, туй което хората не искат. В страданията човек се кали. Материята са долините, възвишените духове и те слизат на земята, в долините и каквото придобият ще го занесат горе.

Всичко напредва и еволюира, вселената е без начало и без край, във всяко начало има безначалие и във всеки край има безкрайност.

Началото и края е туй, което нашето съзнание схваща доколкото то е будно. Сряда е ден за интелектуална работа. Петък - за придобиване на Любовта. Четвъртък - за придобиване благородство, достойнство. Вторник - за войнственост. Събота - за духовна работа. Понеделник - за почистване, ден на луната, пълнене и изпразване, ликвидиране на сметките.

Изисква се мъдрост, за да научим хората да мислят. За да се помогне с нещо, изисква се Истина. За да научим хората как да живеят изисква се Любовта. Ученикът трябва по закона на Любовта да работи.

В себе си създавате точност, когато работите, акуратност.

Да имате вътрешна свобода на душата, да бъдете естествени. Ще се събирате веднъж в седмицата. Обмяна на мислите, както трима пътници се срещат при един извор. Да не очаквате много, защото тъкмо обратно става.

Страданието е един закон, едно благо, което не го разбират хората. Недоволният и неблагодарният от страдания създава си карма, дохожда по-голямо зло.

Направил си една погрешка, ще благодариш, че още по-ниско не си паднал. Ще се молите нови мисли да течат през ума ви."
Разотидохме се и тримата весели, доволни и благодарни.

4. РАЗГОВОРИ  С  УЧИТЕЛЯ
23 окт. 1923, сряда. *


* В оригинала текстът е на немски език.

Сутринта рано се запътих с най-добро желание в сърцето да изпълня поставената ми от Учителя задача, колкото ми е възможно по-добре. Задачата се състоеше в това да посетя една много бедна вдовица и да видя доколко тази бедна душа е отворена за Божественото зърно.

Най в края на града, в малка стая, чиста, но с изключение на едно дървено легло, празна, намерих вдовицата с осем деца. Беше семейство на просяци. Най- голямото дете беше на 18 години, а най-малкото на година и половина. Бяха едва облечени, само три от децата бяха там, останалите бяха на училище, а три търсеха работа. Самата жена изглежда беше доволна, защото почти не се оплакваше, което ми направи силно впечатление. Тя самата беше отраснала без родители на улицата, нямала си никого и просто отишла при един сляп просяк, който я приел. С този човек тя имала 8 деца и по нейните думи тя и децата живеели добре. Мьжът всеки ден ходел да проси и хранел и обличал семейството. Но пиел много и накрая умрял, обезсилен от пиенето, от студ. Жената и децата много се натъжили. Успях да разбера, че жената много обичала мъжа. Най-накрая той поискал от по-големите си деца да се грижат за майка си. Често говорел, че Господ Бог е добър. Направи ми голямо впечатление, че жената не е била официално омъжена и 18 години е живяла с него. Нито той, нито тя са искали да абортира някое дете. И двамата казвали, че Господ дава децата и ще се грижи за тях.

Докато говорех с нея, влезе едно чуждо дете и поиска хляб. Без да се замисля, бедната жена му даде парче хляб.

Най-накрая, когато й дадох една дреболия, тя не искаше да я вземе и ми благодари като на Господ. Тя не беше алчна и не просеше нищо.

Накрая ми каза: „Благодаря на тебе и на Господ Бог." Тръгнах си от жената с много дълбоко впечатление.

5. РАЗГОВОРИ С УЧИТЕЛЯ
26.10.1923, петък, 11 ч. сутрин.

Някои от бедните са поумнели, а някои не.

Умът разбира, дава съвети, той е светилника, а сърцето прилага, затова то страда.

Когато минавате от едно състояние в друго нагоре, ние усещаме едно трептение, едно смущение, а когато слизаме надолу една мъка се усеща.

Грешната зона около човека е, която го помрачава и не може да вижда, тази черупка трябва да се строши, да се разреди и затова идат страданията; тогава ние усещаме болка.

Христос ни развързва от кармата, човек сам не може да се развърже, само усилия ще направи. И като те развърже, трябва да имаш будно съзнание, като ти се даде свобода, да почнеш да работиш.

Хората са хипнотизирани от черната ложа, но идат други сили, които ви дават простор, освобождават ви. Бог е, който освобождава.

Любовта носи светлина, тъмнината намалява и дохожда истината, всяка лъжа изчезва.

Движението върви така: слизане и качване по спирална линия.

Щом имаш Божествената любов за тебе и в ада няма огън. Трябва да бъдеш радостен да изпълниш волята Божия. Който няма
Любовта, той е в ада. Карма е закон, по него има интелигентни същества, ти трябва да се съобразяваш с техния закон и в пространството има врата, зоната е прозрачна, но пак ще намериш вратата и оттам ще минеш и ангелите и всички висши същества се съобразяват с това. Там ще намериш Св. Петър, който държи ключовете на рая. Христос държи ключовете на ада и за ада не може да се влезе отвсякъде. Христос пази на най- опасното място. Умът гледа към околните неща, той е учител. Умът е материята в
Божествения свят, сърцето не може да се определи, в чувствата няма форма, има само трептения, а в мислите има форма.

Грехът стои в приемането на едно престъпление. Дълбоко побуждение е то, ние не знаем често пъти побудителните причини. Грехът е винаги съзнателен. Несъзнателните грехове са, които са от миналото и ние сме ги забравили, но когато сме ги вършили сме били в съзнание.

Стремежът на душата е да бъде свързана с Бога, да върши волята му и ще бъде свободна, защото и Бог е свободен; на всички други като служим все ще ни турят юлар.

Какво нещо е знанието? Ти си в един мочурляк, дадат ти една дъска и ти излезеш оттам. Дъската е една Божествена нишка, пусната в материята.

Бог е Любов, хората не са Любов. Когато се каже великата Истина, човек изпитва приятно чувство.

Хубавите дрехи имат значение, когато твоето дете е здраво, но ако е болно, хубавите дрехи ще те разтъжат. Дрехите да бъдат семпли, за да изпъкват не те, а лицето. Бъдещата култура ще даде облекло, според тялото. Класическата носия, и на нея и липсва нещо.

Малката светлина, докато не е свързана с голямата светлина, тя се изгубва при нея, а като се свърже, ще се усили. Затова Бог иска да се свържем с Него. Черната ложа е създала много заблуждения и ученикът трябва да се освободи от тях. И от черната ложа се хранят със същите блага, с които и ние се храним. Когато не е будно съзнанието, ние заминаваме благата и тогава те ги вземат.
Добро и зло се балансират.


6 . РАЗГОВОРИ  С  УЧИТЕЛЯ
2.11.1923 г. петък, 11 ч. сутрин.

Растенията имат подсъзнание, животните - съзнание, човекът - самосъзнание, а духовните същества - свръхсъзнание. От Невидимия свят ви изпитват, например оставят ви гладни 3-4 деня, после ще ти турят изкушение: нещо за ядене и ще гледат дали ще откраднеш, ако вземаш, казват: „Той трябва още да учи!" Светът е едно училище на изпитания, хората са смешни, само искат да го реформират. Може ли ученикът да реформира университета? Животът е нареден от Бога, изпитанията, като дойдат, ще ги приемеш, няма да питаш - „защо?" На двама души Учителят може да даде нещо, но те трябва да имат вяра ако се усъмнят, те си създават карма, а като повярват, то е да се полее малко вода на растението. Писанието казва: „Свидетелството на двама души е вярно." Човек ще си [намери] начин, как да работи. Низшият ум трябва да се тури на работа. По сърце ще бъдете като дете, а по ум ще разсъждавате. Лъжата е случайно нещо, лъжата са я образували тия същества, които искат да минат лесно, а човек, които търси мъчния път, не лъже. Действително, че материалната работа огрубява човека, но лъжата ще го снеме и огруби повече от най-грубата работа. Лесният път ражда лъжата. Бог ще го привлечете не със своята философия, а със своята немощ. Приятно е на Бога, като те намери, че не знаеш, да ти обясни. Великото, реалното седи в прекрасното, нежно чувство, то е като дете но като го придобиеш туй нежно чувство, ти си придобил всичко и всеки те иска в дома си. Смирението е качество на ума, а чистосърдечието е качество на сърцето. Чистосърдечието е един голям извор, никой не може да го лъже, вземеш една кофа, две, но той все извира. Това, което е истинската философия, съвременните хора са изгубили туй нежно чувство, нямат детинска вяра. Те мислят, че истината ще дойде по специален път. За една къща може да гледате от кой прозорец ще влезе светлината, но то е вярно за в къщи, а като излезнеш отвън, ще ти трябва един прозорец. Умът и окото имат свои прозорец.

Много положения сме взели в света, които не са верни, а ние си казваме, че то е правото. Ти може да се защитиш, но то не е Божествено. Да търпиш е по- голяма сила, отколкото да воюваш с нож. Сега крайните елементи съзнават, че за да се противи човек на злото се иска воля. Който зачева злото, то ще му прояде корема. Човек в каквото и положение да бъде, да си каже: „Такава е волята Божия!" Не размъщаите Божието съзнание. Велика е Божествената школа. Да няма пукнатини в съзнанието. В растенето едно същество, като минава от едно положение в друго, изпуща светлина, та засяга по-висшите същества. В техния свят твоята мисъл, сърце се явява като едно цвете и те се заинтересуват за него, изучават го и знаят вече, ако туй същество е в нужда, те му помагат, тогава човек се чувства, че не е сам. Когато някоя заминала душа мине край вас, вие усещате един малък хлад, като тихо подухване по лицето. Вие се движите във време и пространство и затова тия неща, от които се отдалечавате, ще ви се виждат малки, по-неясни, а към които се приближавате се виждат по-ясни. Когато вашето съзнание се разшири извън времето и пространството ще гледате еднакво на всичко.

Втори урок: Този път ще намерите едно сираче, което може да ви разбере.


7. РАЗГОВОРИ С УЧИТЕЛЯ
9.11.1923 год., петък, 11 ч., сутрин

Противоречията в живота са останки от миналото. Ще изправите погрешките си. Погрешката е един камък, когото вие трябва да вземете, да очистите, издялате и положите на Божественото здание. Добрият живот е в послушанието. Да кажем всичко можем да направим. Ние трябва да извършим работата, няма да мислим дали ще можем или не. Ще изпълним Божествения план, тъй както е даден и тогава ще гледаме, ако сме направили погрешки, да ги изправим. Погрешката е един трап, който ние сме направили и минаваме, един път през него падаме вътре, втори път - пак падаме, за да не падаме ние трябва да запълним трапа, това означава да изправим погрешката си. Щом си поправим погрешката, ние чувствуваме една приятност. Във физическия свят трапа седи на едно място, например счупил си нещо, развалил си го, то е погрешка на физическото поле. Но погрешките в духовния свят вървят след тебе, трапа се движи с тебе навсякъде и там е лошото. Добро и зло вървят, движат се в духовния свят. Трябва да изправим погрешките си, за да дойде знанието. Ние се занимаваме с малки работи, не искаме да се учим. Едно дете вземе всичките ябълки от братчетата си, те плачат, а тези ябълки са много за него, за един ден не може да ги изяде, но има алчност, иска да заграбва. Какъвто е господарят, такива са и мислите, като се разбъркат, дойде стълкновението. Ти си първата причина, а че си обидил някого, то са посторонни неща.

Разумни бъдете най-първо. Вън от Любовта животът може да се поправи чрез Любов. Придобием ли Любовта, ще дойде Мъдростта, придобием ли и Мъдростта, ще дойдат и всички добродетели и тогава дохожда съвършенство. Ученикът трябва да бъде досетлив, като стои при Учителя си, който рисува една картина, ученикът трябва преди да му е поискал учителя нещо, да е приготвил, за да може да гледа, когато той работи, за да се учи. От Божествено гледище, Бог преди да му поискате нещо, го е приготвил по-рано, но трябва само да си го поискате. Вие не трябва да бързате, всичко да стане по естествения си път. Трябва да се освободите от кармата. В новото учение, които не е готов, сладкото вино, като пие, то почне да ферментира и се опива и се самозабравя. Ако стоите между хубави цветя, те ще ви омаят и вие ще заспите. Между хубавата природа човек става ленив, защото в природата растенията искат да останете при всяко едно и постойте, защото те се ползват от вас. Вследствие на това, вие ще останете при всяко по колкото трябва. Вие не сте наблюдавали природата. Ако стоите в тихо време между дърветата, чува се едно тихо шумоление. Листата са дихателната система на дърветата, те чувствуват и се раздвижват от вашето присъствие. Ако дойде някой лош човек под едно дърво, някой убиец, дървото може да изсъхне, този човек внася една отрова в него. Аз съм наблюдавал някое изсъхнало дърво, външна причина, нещо червей няма, правя си заключение, някой убиец се е спрял под него и то като чувствувало аурата му, е изсъхнало. Добрите животни, и те предчувствуват аурата на хората. Птичките половин час по-рано предчувствуват аурата на ловците и бягат.

Всичките мъчнотии, с всички същества са докато се свържат съзнателно с Бога. Докато сме в туй състояние, Божието съзнание не се занимава с вас. Докато се ровите в пясъка. Бог ви оставя, но кога се засегнат добродетелите, тогава се интересува. Писанието казва: Бог живее в сърцата на добрите хора, на горделивите се противи, а на смирените дава благодат. Когато един човек спъва един добър човек, от черната ложа се радват, защото те използуват неговите блага. От черната ложа, които са, те имат много груба аура, те носят отрова, аз ги наричам тъмни души. Аурата е дреха, с която трябва да се облечем. Сега астралният свят е пречистен от всички грешни души, които от хиляди години са спъвали хората в астралния свят, който сега е взет от Бялата ложа. Сега земята е бойно поле, а тилът е по-долу. А по-рано земята беше тил, а астралният свят - бойно поле. Сега на земята имат еднакви права и бялата и черната ложа. Бели и черни братя, като се срещнат се държат помежду си много учтиво. И двата са светли отвън, но в очите на черните ще видите нещо лошо, в ума им други принципи. И едните и другите употребяват силите си над другите, само че за различни цели. Добрият брат, като дойде ще употреби силата си да преспи черния, за да не върши зло, а черният - като те преспи, той използва това за лошо.

В астралния свят вече започва животът, за в бъдеще той ще стане физически свят. Досега ние сме били в корените на дървото, а сега ще се качим горе на дървото, в корените ще има други хора да живеят. Земята е основата, а в астралния свят се градят стените на Божественото здание. Заминалите души стоят във висшите сфери на земята. Тези души сега работят в другият свят усилено. Мъчно е да се предадат духовните работи с думи. Любовта не може да се предаде с думи, тя се предава по контакт. Христос казва: „Сине мой, дай ми сърцето си". От живот в живот се предава.

Който разбира, знае. Като идете да купувате плат, който разбира, ще знае плата какъв е, вълнен или има ли и памук.

Ние можем да бъдем във връзка само с Христа, той е среда, в която се изявява любовта, другите висши духове нашият организъм не може да издържи. Както един ескимос не може да издържи, ако го пренесем в топлите страни. Двояко е проявлението на ръководителите, те се проявяват във физическия свят и във духовния свят. „Тайната доктрина" от Блаватска е една компилация, тя съдържа много работи, които имат междини, затова не могат да се разберат. Агартата е първата станция за Невидимия свят, тя е на физическото поле, а има и други станции за нагоре. Тия неща ще станат по-ясни за в бъдеще на хората, ще им се разкрият. Ангелите искат да надникнат в Божественото, което става сега в човешкия живот, то е за тях ново. През нощта от 12 ч. до 3-4 часа е най-хубаво за размишления.

Съмнението е нещо естествено сега, а да мислиш правилно е изключение. Начините и методите на хората са като на децата сега. Те се залъгват. Детето плаче да излезе с вас, но като му дадете мед, ябълки, то ще млъкне.


8 . РАЗГОВОРИ  С  УЧИТЕЛЯ
16.11.1923 г., петък, 11 ч., сутринта

Всичките цветове са висши разумни прояви. Какво нещо е ясновидството? Представете си, че имате в къщи едно малко прозорче и на него може само един да гледа, другите ще чакат той да им каже какво вижда навън.
Всяка една малка мисъл за Бога носи благодат, внася нещо хубаво. За
Бога ние ще гледаме да се освободим от всички възгледи, които спъват хората.

Един плод, като слезе отгоре ще го намерите опакован, ти ще снемеш всичките опаковки.

Радостта понякога ни излага на опасност, както когато се напие човек и си разсъблече дрехите и може да настине. Затова трябва да бъде будно съзнанието да задържим радостта.

Когато сме изпотени, не трябва да седим под дърветата на сянка, защото те обичат влагата и я изсмукват от нас; ако заспим, става още по-лошо - аурата на дърветата изсмуква нашата влага, магнетизма ни и ние настиваме и мъчно може да се лекуваме.

Животните вървят успоредно със земята и всичките му стремежи са към земята, тежестта на мозъка е отзад.

В Агарта, Сакия Муни преждевременно е излязъл, туй, което е искал да даде на света, той не е бил готов за него. Както Христос каза: „Много имам да ви дам, но не можете да носите." Най-първо трябва да знаете как може да се излъчвате, защото ако не спазвате законите, като се върнете в тялото си, ще се почувствате отслабнал, ще се намерите ограбен. Най-първо трябва да се образува една отлична аура, атмосфера при излъчването.

Всеки иска да обсеби благата за себе си и затова се явява борба при дележа. Затова и в окултните общества се явяват известни бури и стават врагове, а туй трябва да се избягва, всеки да вземе, колкото му трябва.

Божественият Дух е, който носи благата, човек не може да раздава благата, затова той трябва да вземе разрешение от Духа. Няма по-хубаво от това човек да знае да слуша. Човек не всякога може да се учи. Учител е, да речем, преподава предмета си, той сам може да се учи и живота тогава придобива смисъл. Може някой да иде в Индия, но ако не знае езика, какво ще се ползува, природата е разтворила своята книга и няма още кой да я чете. От невидимия свят чакат да запита някои нещо, за да го научи. Всичко в природата говори, но езика не знаем. В геометрията острите, тъпите и правите ъгли си имат смисъл. Колкото съпротивлението става по-голямо и ъглите стават по-големи. Ако са неприятели някои - ъгълът трябва да е по-голям. Сутринните лъчи на слънцето падат под ъгъл и те са приятни, а на обеда почти в права линия.

Бъдещите деца ще знаят да четат по листата на дърветата. Зимата е за интелектуална работа, за философия.

Април - събиране на енергиите, той е за поезия. Лятото е проза на живота.

Есента е религията. Благата, резултатите се събират.

В пролетта е младенчеството. За в бъдеще хората ще се запознаят с общества, които сега не ги познава[т]. Има тайни същества, които живеят в материя, но не се изявяват. Те живеят в известни места, гдето хората са си създали страх и не смеят да идат.

Незаменими са екскурзиите. Опитът е наука. В зимните екскурзии ние не настиваме, законът е такъв, ние привличаме живата прана и тя почне да изтича отдолу и се образува една аура, която ни пази от настинка.

За да може човек да се излъчи преди всичко трябва да се справи с физическия страх, студ, глад, тъмнина, защото и в астралния свят ще срещне някои страшни същества. Той като се страхува, ще се върне веднага в тялото, а иначе, като не се страхува, ще иде в астралния свят, там ще се срещне с други ученици и ще почнете да го изучавате.

Сънищата са приготовление за бъдещия живот. Има напреднали духове, които ръководят душата в сън. Те знаят, че тия души са затворници, че са обременени и ги изваждат от затвора и ги разхождат, иначе не може да се издържи живота, тежко е.

Извор означава знание, учение.


9. РАЗГОВОРИ С УЧИТЕЛЯ
30.11.1923, петък 11.30 ч. сутринта

Съвременните хора не разбират волята Божия. Неща, които им са приятни, те мислят, че са волята Божия. Всемирното благо е волята Божия. Как трябва да разбирате волята Божия? Например, вие виждате един разбойник, който обира един богат човек, ако почувствате, че това е волята Божия, вие ще се направите сляп. Ако правите добро на единия, на другия това добро може да е лошо. Друг един апаш да речем, трябва да влезе в затвора, в даден момент ти ще кажеш, че е откраднал, за да го затворят. Ние трябва да правим добро, не зло. Ще кажете на богатия да не дава разбойника под съд, защото и ти сам си разбойник, не си изпълнил волята Божия, изпродал си милиони риби, посетил ли си вдовиците? То е един акт Божий, ще се подчиниш, няма да разсъждаваш. Между религиозните хора някои рекат: „Глупости!", не говори така, кажи в себе си: „Аз не говоря ли такива глупости в молитвите си?" Това е волята Божия, ако така гледате, иначе става подпушване. Някой иска да се изкаже, оставете го, за да не се явят обратни действия. Искате да примирите двама души, дайте от себе си, за да ги примирите. Ако така изпълват всички волята Божия, света ще се оправи.

Един проповедник проповядвал 20 години, но ни един не можал да обърне. Един ден се решил да проповядва, каквото Христос е говорил. Той казал: "Ако имате две ризи, дайте едната на другиго." Тогава те го разбрали и му казали: да разделим всичко, каквото има и го оставили гол, но бил доволен. Питал Господа, какво трябва да направи. След 2-3 дена тези, които му взели всичко, си помислили: „Този човек нищо не ни е направил лошо, ние трябва да му върнем всичко" и му го занесли. У тях е проработил законът. Нас ни е страх да направим един генерален опит, да видим има ли плод. Всичките изпити са предопределени, те са една програма от невидимия свят, създават и отварят, турят и уволняват. Нещо да свършиш за един час ти кажат, ти не искаш, но дойде една болест, три месеца ще лежиш, законът е много строг. С европейските народи виждаме победени и победители плащат. Американците 6 милиарда злато имат загуба от германските марки. Тези народи, които наложиха контрибуция, у тях стана безработица, понеже не можаха да намерят пазар за стоките си, по причина, валутата спада у другите народи, дето пък има друга опасност от безредие и смутове. Ако не се вразумят, за Европа иде едно голямо землетресение, от Ирландия ще почне. Японското не ще бъде нищо в сравнение с това, което иде. Оста на земята е изместена, 23 е наклонена, почнала да се изправя. В света има една голяма промяна да стане, една нова планета ще дойде, тя ще замести луната, ще станат пертурбации от огън. Новата планета, на която хората ще се населят да живеят, тя ще заеме Мястото на луната. Луната е майка на земята, която после се е формирала. Земята е четвъртата планета, тя е наи-ниската. Новата планета е 5-тата. Там няма да има животни. Тя сега се сформира. Астролозите виждат, че стават промени на планетите, че се явяват петна на слънцето, но истинската причина не могат да си обяснят. Черпят се енергии от слънцето и земята за новата планета, тя ще е подобна на Венера, като един антипод ще бъде, ще има синкав цвят. Сега съзнават, че оста на земята се е изменила и че на това се дължи хубавото време. Във Великия океан ще се създаде един нов материк, затова Франция ще изчезне. Каспийско море. Цариград, за който всички се карат и една част от Азия ще изчезнат, ще се образува едно море. Туй ще е най-голямото землетресение. От ред години се наброяват 280 до 300 землетреса на Балканския полуостров. Земята е наполовина от своята възраст, половината път е извървяла. Сега се изисква мир. всички да се примирят, контрибуции не трябва да има, а правда и мир да има. Великите Учители искат да дадат един урок, умните хора ще оправят света, не глупавите. Този голям трус ще дойде, ако не слушат народите. Народите трябва да признаят, че има една велика сила, те противодействуват, но от Небето се смеят на тях, светът ще се убеди. Сега е седмата тръба, хората ще се събудят, няма други път. Сега е за верующите, на света ще нападне Божий страх, а ние ще бъдем свободни. Светът ще пита, какво има да стане, по-хубави от тия времена не е имало за добрите и по-лоши времена за лошите, непоправимите - една вълна ще ги помете. Досега те са яли и пили, всичко са изпояли, а за които е пратено, не го дават, да се прояви Бог. На новата планета ще има растения, животни няма да има, те ще дойдат после, когато се усъвършенствуват, тогава човек ще им приготви условия. Нови жилища създава Бог за хората, да няма кой да ги тревожи. Там ще има само копнежи. Тази планета ще упражни хубаво влияние на земята, всички адепти ще идат там, тя ще е наблизо до земята, както е била месечината. В начало, хората ще ходят на гости, ще се връщат, най-после ще се преселят, там има богати условия за живот. Господ казват, твори ново небе и нова земя, има сега нови неща, ледената епоха няма да се върне, иде една огнена вълна, да пречисти земята.
„Травейла" се нарича земята, страдуща е тя, мъченица е материята, тя е най-долу от всички планети, тя е всмукала в себе си черният цвят. Най-напред е белият цвят, после жълтият, синият, зеленият, портокаленият, червеният и черният цвят. Земята е всмукала черният цвят, затова в центъра на земята е адът. В черния цвят прониква червеният, портокаленият в зеления, синия е духовното повдигание. Настава новата епоха, събуждането, отсега нататък хората ще се освободят от черния цвят. Човек сега сам може да падне, от него зависи. На земята вий трябва да работите, да се образува атмосфера, да чакаме с търпение това, което има да се открие. Някои ще се стреснат от страданията, ще се пробудят, а някои още повече ще се отдалечат. Бог, Който работи за усъвършенствуването, каква трескава деятелност е създаването на една нова планета, една голяма работа се върши.

Американците подушват това и затова строят много големи къщи, по 50-60 етажа, ако стане землетресение там, тия хора ще бъдат затрупани, живи погребани, американските градове са гробища. За Ню Йорк е предсказана неговата съдба. Изпитът е съдба. Най-лошото крие в себе си най-хубавото. Затворите, като се съборят, затворниците ще бъдат свободни, зло ли ще им бъде? Всичките тия системи ще паднат. Питат те: „Ти в правия път ли си?" Че това е ограничение. Учениците трябва да бъдат умни.


10. РАЗГОВОРИ С УЧИТЕЛЯ
7.12.1923, петък, 11.30 ч.

Трябва една здрава, велика Божествена наука. Левият и десният път вървят един до друг, затова лесно може да прекрачите в единия или другия и тогава действията се изменят, ще прекрачите обратно и ще измените посоката.

При лекуване на болестите трябва да разберем закона, за да подигнем вибрациите. Кармата намалява вибрациите на тялото, затова ние трябва да подигнем тия вибрации.

Червеният цвят, ако вземете, той е един цвят на чистилището.

Зеленият цвят е материалистичен цвят, на дележ. Духовните хора трябва да работят с ясно синия цвят и жълтия цвят.

Мирът е на синия цвят. Човек трябва да мисли за Доброто, Любовта, Мъдростта, Правдата и Истината и ще се свърже с тия същества от висшия свят. Доброто не е обект. Ако не държите положителното и отрицателно електричество, вие не можете да имате ток. Така, като мислите, че сте свързани с висшите същества, ще бъдете в контакт с тях. Като се свържете с умни хора, ще бъдете умни. Затова да сме в контакт с висшите същества е необходимо. Да мислим за Господа, за Христа, да направите здрави връзки.

Човек не трябва да преценява нещата, някой мисли, че е много силен или че е много слаб. Да речем може да дигнеш 25 кг., но
50 кг. не можеш. Обаче на два пъти може да ги дигнете. Небесният цвят е сянка на онзи духовния син цвят. Този последният е жив, той има трептения, ти като го погледнеш веднага ще трепнеш, той е като живия слънчев лъч.

Новата планета иде да подигне вибрациите. Луната е един канал за изчистване от нечистотата на земята, нещо ново не може да даде. Хората се нуждаят от ново нещо. Низходящи и възходящи аспекти има Венера. Под нейното влияние човек може да е изменчив или да е готов да се жертвува. Добрия човек на края показва своето добро, а в началото показва лошото, а лошият тъкмо обратното. Пияният в кръчмата е весел, но като си иде в дома ще набие жена си и децата си и ще ги изпъди на улицата. По-добре е човек да е добър и в кръчмата, и в къщи, значи да е добър и в началото, и в края. Както в Божествения свят има ред, така и в ада има ред разликата е там, че в ада този ред се държи със заповеди, разпореждания, насилие, а в Небето - съзнателно с Любов, надпреварват се всяка мисъл да изпълнят.

Човек трябва да се усеща вътре свободен. Ученикът в школата да седне на мястото си. Пример: една баба на 80 години искала да се запише ученичка в отделенията да се учи, но понеже закона не позволява, то учителят я приел като слушателка. Най-първо децата я закачили, подигравали я. Но тя била умна, тя ги гладила, милвала ги и всички я обикнали, тя се сприятелила с всички, питала ги за уроците, те й обаждали й така, тя свършила четирите отделения. Това е характер у бабата, тя имала и похват и педагогика, всички я обикват и й дават съдействие. Така трябва да бъде окултния ученик. Твоето положение между светиите ще бъде като това на бабата между учениците - ще слуша от децата, ще има смирение; ти ще се считаш унижен, най-трудно е разумно да понесеш смирението, много хора се смиряват, но не разумно. То е изкуство да знае човек да се смали, да се нагодиш за малката колибка, като излезнеш вън, пак да добиеш същото положение. Много е трудно да се освободиш от влиянията на окръжающото общество, да не те засягат да си с хората както е лодката - в морето, но да не влезе вода в нея - влезе ли вода, всичко е свършено.

Всичките влияния се ограничават до известно пространство. Една граната, като се пръсне до известно място, може само да разрушава. Има известни хора. на които не трябва да се реагира, те повече говорят, оставете, нека се изкажат, нека се изтече. Ако не знаете закона, как да реагирате [с] енергиите, вие ще ги подпушите. Трудно е възпитанието на хората, не можете да направите човека добър; може да го дресирате само, но той като остане сам, тогава се проявява. Като един поп, който пред хората се държал добре, но като остане сам в стаята, истинският човек се проявява, хвърли джубето и почне да играе, да се кълчи - това е дресирания човек. Децата трябва да бъдат заченати в синия цвят, в любовта. На каквато висота се подигнат хората, такива деца ще им пратят от невидимия свят. Човек трябва да се зачене в любов и да се роди с любов. Без любов има всичките лоши аспекти. Доброто е, което в даден момент включва благото на всички. Всяко ваше желание и мисъл да бъдат заченати, родени в любов. Всяко чувство, което не е заченато в любов и не е родено в любов, то ще ви мъчи и във всяко едно действие и във всичките си постъпки, вие трябва да постъпвате любовно, в непреривна връзка с Бога. Вашата мисъл е една форма, с която се облича едно същество в умствения свят, то ще каже един ден: „Аз се облякох от вашия магазин". Един човек, нагласен по този начин, може да бъде щастлив. Във всяка една окултна школа трябва да се създаде една атмосфера, че като влезе човек, да се почувствува, че е влязъл в едно свято място. В природата, като идем, ако не сте готови, от земния цвят в пролетта се раждат обратни действия, почнат се критики, а зимно време снега, белият цвят действа духовно. Най-хубавото нещо, което дразни ухото, всъщност се крие нещо. Тия хора от осигурителните дружества, като идат при някого, ще го черпят в кръчмата, ще го гощават и най- после ще му каже: „Аз искам да те осигуря" и той не може да откаже. Съвременният свят е пълен с такова добро. Детето в начало не трябва да го пресищате, първоначално майката почва с Христовия закон, кокошката и тя почва тъй с малките си, а после ги пропъжда. Трябва да се спазват общите интереси, всеки да вземе еднакво участие. В света е приготовление там се изучават много неща. Сега можем да работим по-добре от други път.

Дясната ръка черпи енергия.

Главното нещо е човек да придобие безсмъртие. Има ред правила, които трябва да се спазват. Всяко правило има сила, когато се прилага. Мислите се предават по-добре, отколкото да говорим, В пророците казва: „Земята в последния период ще бъде пълна със знание, хората няма да страдат."

Оранжевият цвят е войнственият цвят, той е индивидуализиране, той трябва да се прояви в най-меката светлина.

Червеният цвят се е явил, когато земята се е зараждала. Черният цвят е цвят на злото.

Зеленият цвят е на еволюцията.

Божественото е синият цвят, с който трябва да почнем.

Всяка една сянка е черна. Всякога, когато става една промяна в състоянието, се появява черна сянка, всяко съмнение,обезкуражение, всички отрицателни качества са на черния цвят, гневът е на червения цвят.

Оранжевият цвят трябва да се обгърне със синия цвят. Като смесим синия и жълтия, се ражда зеленият цвят. [От] червения и синия се ражда виолетовият, той е най-първото място във физическото поле. Най-първият човек, казват че е министър, но не е най-учения той.

Жълтият цвят има по-високи вибрации, най-после ще се яви. Този на земята е отражение на истинския. Не гледайте да изгубите войнственото състояние, а гледайте да придобиете нещо ново, тогава то ще изчезне. Имам да вземам 10 хил. лв., ядосвам се, викам, но дойде някой, даде ми 15 хил. лева, аз се успокоя, това е то новото, което съм придобил. Синият цвят е изгубеното, да се попълни. Червеният цвят не твори, той разрушава. Все трябва да се внесе нещо по-висше в душата, за да може тя да живее. Трябва да търпиш, казваш, но когато човек е гладувал 3 дена, аз имам в торбата малко хляб и сирене и му дам, той става търпелив. Внесете надеждата у човека и той става търпелив. С червения и зеления цвят се започва едно общество, внесете жълтия цвят. Като върви човек из равния път, той води каруцата пълна, но като тръгне из планинския път нагоре, той остава каруцата и почне да раздава. Всеки трябва да върви без каруца.

Казват на хората, тоз параход ще потъне, не пътувайте с него. Невидимият свят е решил да тури край, много голям шум вдигат хората на земята, смущават небето, не могат да ни търпят, едно малко раздрусване и ще утихнат. Всички трябва да бъдат на страната на мира. „Ослепил си ги, казва Писанието, когато дойде нещастието, ще тичат за помощ, но ще бъде късно." Грешните ще бъдат изгонени от земята, а кротките ще наследят земята. Затова и грешните казват: „Да ядем и да пием, това ще ни остане". Те предчувстват своя край. Сега иде първото възкресение, всичките души, които са се подигнали, ще влязат в духовната култура на любовта. Апостол Павел казва: „Ние живите, които сме останали, ще бъдем грабнати на облаци да срещнем Господа на въздуха и тъй ще бъдем всякога с Господа."


11. РАЗГОВОРИСУЧИТЕЛЯ
14.12.1923 г., петък, 11.30 ч. С.

Нашите глупави работи не трябва да ги тургаме, че Господ ги е казал. Има някои, щом се касае за тях, работата символично я тълкуват, щом е за другите, оставят символите. Когато имат да дават, проповядват Христовия закон, а когато имат да вземат - Мойсеевия закон. Аз им казвам, като влезете в стаята ми, турете си погрешките в шишета, защото миришат, затулете ги добре, аз ще ги видя. Няма да лъжете, ако ви даде някой от любов, вземете, идете, работете. Този свят е много умен, вие не можете да ги лъжете, те са специалисти по лъжата, майстори са те. Вие, като проповядвате Христовото учение, прилагате по следующия пример. Едно време магарето имало малък ръст и никакъв глас. Почнало да се моли на Господа да му даде голям ръст и голям глас да се забелязва между другите животни и Бог му ги дал и то си рекло: „Сега аз ще оправя света." Среща един градинар, който му казал: „Ела ми пази градината и аз ще те възнаградя". И го турил да пази, но то като тръгнало из градината да пази, изпотъпкало всичко, разпъдило птичките. Като дошел градинарят и видял изтъпканата градина, взел та го набил хубаво.

Понякой път, аз съм принуден да кажа истината, щом аз ви направя забележка, не е добре, аз ви го казвам, за да не страдате. Според моето учение аз трябва да мълча, ще си научите урока по друг начин. Които мразиш и обичаш еднакво ги привличаш. Малките работи нас ни изваждат от релсите. Трябва да дойде сиромашията, за да стане човек силен. Тогава всичко сам ще опиташ - да си запалиш печката, да работиш, да си направиш сам хляб - това са уроци от невидимия свят, за да ни изпитат. Бог може всичко да направи по своя ум, но по нашия ум няма да тръгне, ние няма да му станем тълкувател. Нашия ум не е Божи ум още. За себе си ние всичко можем да направим, но въпросът е дали е съгласно с Божията воля.

Изпитите са един закон. Умствените бури, незасягащи нас, те са отвън, идат периодически, някой път може да си на запазено място в къщи, а някой път си навън. Някой път си неразположен, тази буря е вътре в тебе, тази буря става в хиляди същества и са дигнали голям прах, ти не можеш да мислиш в такъв случай. Ще си кажете: „Това е буря, ще мине." Може да трае 1 минута, 2,3,4,5,10 минути,
20 минути, 1 час, 2, 3,4, 5, до 24 часа максимум е най-големия период. Има общи бури и специални. Сега идат общи бури, понеже стават преустройства на целия космос, преустройства стават и в слънчевата система, ние понеже сме в центъра, ще го почувствуваме, то е в реда на нещата. Но ние, като не разбираме законите, мислим като мравките да си преместим яйцата от едно място на друго. Всички ние страдаме от илюзии, например дойде някой и те излъже, че къщата ти изгоряла, или ти ограбили дюгена, ти почнеш да плачеш, не, зарадвай се в случая. И богат да станеш, и беден нищо няма да ти придадат, но може да изгубиш спокойствието си. И това зависи от кармата. Хора, които те мразят, ще ти направят пакост. Ако един човек живее за Бога, ако Бог е на негова страна, той може да разчита на Него, да каже: „Господ дал, Господ взел." Ще кажете, лесно се приказва, но като дойдете до положението, има една точка, която не се колебае. Опорната точка на махалото е неколебима, то е Божественото у човека, което не се бои, то ти казва: „Всичко ще се оправи!"

Ако майката иска да не страдат децата и отвън нея, трябва, като са в нея, да ги научи на законите, като излязат от нея ще й дадат радост. Дъщерята трябва да мисли за майка си, колкото за себе си и майката да мисли за дъщеря си, колкото за себе си, иначе вие нарушавате закона. Ако вие обичате децата си повече от себе си, вие ще ги накарате по-малко да ви обичат, за да се уравновесите. Настоящият строй глупавата любов е родила, престъпленията в света. Вие от любов към отечеството не вършите ли престъпления? Като кажем: „Аз те обичам или не те обичам", това са моментни състояния и двете не са верни. Ако те избавя от някоя опасност, аз те обичам, има [ли] нужда да ти го казвам или ако те бутна в някоя пропаст, аз не те обичам. Всичко в туй учение е закон на свобода, тия са принципите. Ако някой не ме приеме в къщата си, аз няма да го съдя. Ще си изляза спокойно. Друг, който има къща види това, няма да говори на този, защо не ме е приел, а ще ме покани в неговата къща. Ако вземе да го морализира, то е по стария закон. Неговото шише е пълно, трябва да го изпратим. Някои се молят да обърне Бог някой богат, че да даде пари, аз бих се молил да обеднее, че тогава да дойде, защото ако той е забогатял по нечестен начин и ни завещае някоя къща, която се окаже, че няма редовни документи, нали ще ни съдят. Каква полза тогава? При този морал нищо не може да остане. Аз ви казвам, ако правите нова къща, не събаряйте старата. В природата, тя спазва всичките стари форми, в които човешката душа е живяла - животните са тия форми, човек може да съгреши, ще се върне в тия форми, те са спасителни домове, иначе без тях по-лошо ще стане. Мъдрост трябва. Съзнанието трябва да бъде будно, да няма пропукване, да няма погрешки, това подразбира безсмъртието. Погрешките носят смъртта, а смъртта носи страданията и ограниченията. Съвършеният човек не може да падне в несвяст. Аз виждам, че има опасност в пътя, не минавам оттам, вземам мерки. Между физическия и астралния мозък става прекъсване и тогава човек изгубва съзнание, то е излизане на двойника. Когато това излизане става нормално, тогава човек не изгубва съзнание, но при силни сътресения двойникът бива изтласкан из тялото и тогава стават полудяванията, скъсва се връзката. Както по железницата, ако машинистът изкочи, машината остава сама, тя върви и никакви свирки не могат да я спрат. Всичко може човек, но трябва да знае как. Хората трябва да имат една стая, в която като влезнат, да се успокоят, да е пълна с добри мисли на съзерцание.

Промяната, която става сега в космоса, върви много медлено. Забелязва се една промяна в климата. Лозата вече може да зрее на север. Оста на земята се е отклонила и на север климатът става по-топъл, ледовете почват да се топят и ако една голяма планина от лед се отчекне, тя ще направи голяма промяна в Европа, обаче тази промяна става сега медлено.

Праведните хора ще бъдат свидетели на тази правда, а грешните ще изпитат, че има правда. Дъновисти, петковисти, католици, православни и протестанти ще се слеят тогава.


, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ