НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

61. ЧОВЕШКИТЕ КАЧЕСТВА

ТОМ 8
Алтернативен линк


61. ЧОВЕШКИТЕ КАЧЕСТВА


Какви терзания съм имала от това, че не мога да  свиря като виртуоз на пиано или на цигулка. Бях учителка и като такава  трябваше да зная нотен текст и чрез него да разучавам детски песни и да  ги уча децата да пеят правилно. Това правех успешно, по-добре от  другите. Можех да пея също добре. Имах китара и с нея свирех песните на  Учителя. Но само толкова. Опитвах се да пиша поезия, написах що-годе  някаква. А исках от себе си много неща. Бях недоволна от себе си и от  времето, в което се движех. Усещах, че си губя времето и силите, а не  придобивам нищо особено. Всичко се движеше по средата, нито малко, нито  повече. Изобщо средна работа. А толкова идеи имах, че не можеха да се  вместят в мен. В края на краищата средна работа и средна оценка.  Недоволна от себе си отивам да се оплаквам на Учителя и да протестирам  срещу всичко това. Нали съм в Школа, нали съм решавала задачите си  успешно, а защо да няма видими резултати? Изслуша ме: "В един живот не  можеш да развиеш от придобитите си недостатъци повече в едно, две  качества". "Ами как така, Учителю, та аз за какво съм дошла тук при Вас?  Та аз си губя времето и силите само с едно, две качества за цял живот.  Това вече не е смешно, но трагично за мен." Продължава да ми говори: "Ти  искаш да постигнеш в един живот повече отколкото ти е дадено". Аз  отново протестирам. Обяснява ми: "В джоба си имаш един лев и се намираш  на пазара. Ще купиш точно това с монетата, която имаш в кесията, макар  че кесията ти е голяма, а очите ти лакоми, стомаха празен и стоката на  продавача превъзходна". "Учителю, от къде ги измисляте тези примери, че  ме смайвате?" "Не ги измислям, а ги вземам направо от живота и ви ги  превеждам на ваш език с вашите думи и то достъпни за ума ви." Аз вече  съм разбрала. Значи мърдане няма. В този живот най-много да придобия  едно до две качества. Леле, да знаете, че имам сто идеи, двеста желания и  мога да направя хиляди неща. Ама на, нищо не успявам. Трябва да се  задоволя с онова едно, което ми дава Учителя. Е, може да се престраша,  да поискам да станат две. Да благодаря на Бога и за това. Ако не бях в  Школата нищо нямаше да придобия, а можеше и да изгубя и това, което  носех със себе си като придобити качества. А смятахме на времето, че ако  не светии, то поне адепти ще станем, видими и невидими.




, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ