НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

3. ГОДИНИ НА ПРОБУЖДАНЕ

СТОЯНКА ИЛИЕВА ТОМ 8
Алтернативен линк


3. ГОДИНИ НА ПРОБУЖДАНЕ

През втората година на моето следване в института  през юни, в града ни (живеехме тогава в Шумен) бе дошъл Учителя и  отседнал у ръководителя на малката братска група, каквато тогава  съществувала в града. Аз бях дочула нещо, но нямах възможност да проявя  интерес, пък и имах може би и известно предубеждение, допущах, че се  касае за спиритуализъм. Дъщерята на ръководителя на тази малка духовна  група бе съученичка на сестра ми и тя бе й дала един том беседи,  доколкото си спомням, трябва да е бил тома първа или втора серия "Сила и  живот". Сестра ми донесе книгата у дома, а трябва да отбележа, че и  двете ние бяхме любознателни, обичахме да четем. Аз прочетох само  заглавието, което изведнъж ми подсказа богато съдържание и изказах  съжаление, че не мога сега да прочета тази книга (а тя трябваше да се  върне скоро) тъй като бях в разгара на сериозни изпити, завършвах  института. Обаче в себе си казах: "Аз ще подиря тази книга по-късно". В  същото време, при една набързо станала среща с моя преподавател,  последния сподели впечатлението, което получил от личната среща с  Учителя, която имал. Бил поканен като идеен човек в дома на ръководителя  на духовната група на вечеря и разговор. Така възторжено бе ми предал  впечатленията си, че у мен се създаде представа, че Учителя е  необикновен човек и у мен се зароди желанието да го видя.

Три месеца след това аз бях вече прогимназиална  учителка в едно голямо село в Търновско. Когато напущах дома на баща си  аз взех само три книги със себе си от скромната семейна библиотека, от  които едната беше "Наука и възпитание" от Петър Дънов. Бях положила  много усилия, много труд при тежки и оскъдни условия докато си извоювам  терен, на който да стъпя в живота. При това, от никъде видимо  съдействие. Баща ми бе сключил втори брак. Аз изживявах голям нравствен  конфликт, голямо противоречие досежно любовта в семейството и това даде в  резултат отчуждаване, но не и спокойствие. Сега пред мен се очертаваше  учителското поприще, за което не бях мечтала, а се бях приготвила по  необходимост. И в себе си, бях изправена едва ли не пред нерадостна  перспектива. При мисълта за незадоволените желания от една страна и от  друга - като помислих, че ще се проточат дългите еднообразни години на  село, в среда, която не е интелигентна, не ми е близка, чувствах в  самото начало, че ще се задуша. Тогава още не съм съзнавала ясно и  дълбоко, че трябва с радост да отдам силите си в служба на народа.  По-късно това се промени, аз намерих приятност в самата работа с децата и  с общуването с хора от града. Бях затворена, самотна, предпазливо  пристъпвах към всичките нови хора, сред които трябваше да живея и  работя. Аз, която съзнавах, че отсега нататък започва дългия процес на  самообразование, оставих да изминат първите 1-2 месеца без да се докосна  почти до книгите, които ми бяха изобщо любими приятели. Но съдбата се  намеси. Тя ме изведе от тази временна апатия.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ