НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

Тефтерче 3. Беседи и лекции (XI.1974 г.);Пътят на ученика: съборни, 1927 г.

Е. УЧИТЕЛЯТ И УЧЕНИКА: Из Словото на Учителя. Записки на Буча Бехар ТОМ 28
Алтернативен линк

Тефтерче 3

XI. 1974

ИЗ СЛОВОТО НА УЧИТЕЛЯ

БЕСЕДИ И ЛЕКЦИИ


Пътят на ученика - съборни, 1927 г., Изгрева,

пръв събор по рода си.


19.VIII.1927 г., 7 ч.с., петък - ден на Любовта.

Този събор е пръв по рода си!...


1.
Пътят на ученика е новото, което днес Бог дава.

2.
Бог е Бог на Любовта, на Светлината, на Мира, на Радостта.

3.
За Истината и за Мъдростта ще дойде друга епоха.
Радостта е най-високия връх в материалния свят за ученика.
Тя е най-високия връх, от нищо не отпада... (с. 25)

4.
Благодарете на Бога за хубавите думи, които ви е казал.
Бог е първоизточника на всички блага!

5.
Молитва - е разговор с Бога.
Вътрешен смисъл:
Кажи: “Господи, да бъде Твоята воля!
Аз ще приема на драго сърце всичко онова,
което иде от Твоята ръка без никакво престъпване на Твоя закон."

6.
Ученикът:
"Учителю, аз ще разреша всички задачи, които си ми дал в живота. Аз ще ги донеса пред Тебе на одобрение и каквито корекции направиш, ще ги приема с разположение."

7.
Бог царува на небето!
Бог царува на земята!
Всяка интелигентност, всяко знание, всяка сила, всяка доброта и всяка мощ се дължи на този, който е създал света.

8.
Ние трябва да изпълним Божията воля, каквато и да е тя. Благодаря ти Господи, че ми даде тази трудна задача!...

9.
Желая вие всички да започнете с Божествената Любов, сърцата и умовете ви да бъдат свободни.
Божественият Дух и Божествената Любов да бъдат с вас - радостни и весели през целия ден!...
Духът на Господа, Исайя 61;1 (4 ч. сл. об., с. 73)

10.
Бог живее извън времето и пространството.

11.
Това, което ние не виждаме в света е Бог, Който мисли.
Всичко в природата е живо. Дълбоко почитание!

12.
От 1914 г. - навсякъде по света се явяват ред явления и събития, не могат учените да ги обяснят.

13.
Душата диша чрез порите.

14.
Трябва да учим. Защо? За да познаем Бога.
Защо трябва да бъдем добри? За да познаем Бога.
Защо трябва да обичаме? За да познаем Бога.
Защо трябва да търсим Истината? За да познаем Бога.
Да познаваме формите на Божията мисъл. Имунитет!... Божествен...

15.
Живата природа - проява на Божията мисъл.
Свържи се с Божията мисъл и здравето ще се възстанови.
Не се безпокойте, (с. 100)

16.
Рецепта:
При раздразненост - с вода измиване, (с. 101)

17.
Да живееш с тялото си като с най-добър другар.

18.
Когато Духът дойде ще ти каже:
Стани и кажи това, което си научил и придобил.
Кое трябва да кажеш? - Неговото Слово.
Кой ви люби повече от Бога?...

19.
Молитвата е велико почитание и уважение, велика Любов, която трябва да имаме към онази Първична Причина, която ни е дала живот.

20.
Правете всичко с вяра.
Господи, Ти който живееш във водата, излекувай този човек, за да познае, че Ти проникваш и чрез водата.

21.
Да усилите връзката между Божията мисъл и вашата душа. (с. 120)
Братя в единомислие, събота, 7 ч. с., 20.VIII. Псалом 133;1
Мислим само за себе си, не можем да живеем в единомислие -всякога ще има противоречие.
Ученикът единствено не иска почитание.
Животът на ученика е идеал за човешката душа.
Молитвата е тониране.

22.
Каквато и работа да вършиш, върши я за Бога - ще имаш постоянен импулс.

23.
Господ е между вас. Той говори.
Ние ще живеем за Бога, а Бог ще живее за нас.

24.
Целомъдрието като основа в живота.
Турете целомъдрието във вашия ум, във вашето сърце и те ще се изправят. Целомъдрие - прииждане на духа.

25.
Искаш ли да бъдеш здрав - право ще мислиш.

26.
Свобода съществува само за тези, които любят Бога.

27.
Любовта, Светлината, Мирът, Радостта - цяла наука необятна.

28.
Любовта, за която ви говоря е силна, мощна.
Не можеш да излезеш срещу такъв човек.
Той е гъвкав, пластичен, лесно разрешава мъчнотиите.
Казва: Тази работа ще се оправи. Тази мисъл ще се проясни.

29.
Истинският живот започва с ученика - с какво се занимава той? Загадка - решете я.

30.
Път на благословение.
Л. С. М. Р. [Л - Любов, С - Светлина, М - Мирът, Р - Радостта!
- Плодове на Божественият Дух. Ученикът се храни с тях. (с. 160)
Това е пътят на ученика.
По този път съм минал и аз, по него ще минете и вие.
Той е новия живот, който иде в света. Живот на ученика.

31.
Живейте само с идеала на ученика.
Божественият живот е пълен - естествено, нормално състояние за ученика.

32.
Ще благодариш, ще се примиряваш. Не е лесно това.
Ученикът може да превъзмогне всички мъчнотии.

33.
Бог не може да иска от вас невъзможни работи.
Ученикът се отличава с голямо смирение, с голяма отстъпчивост. Той е последен навсякъде, готов на пълно самоотричане.
Ученикът е винаги на последно място.
Ще слушам какво Господ ми казва. Ще уча и работя.

34.
Ученикът не се дразни, не се сърди, не трябва да се съмнява.

35.
Ще има само ученици с които ще мога да се разбера!...
Сега ученикът има бъдеще. Пред вас седи велико бъдеще. По-хубави времена за учениците от сегашните не са наставали, ако се използуват, (с. 178)

36.
Възкресението е само за учениците.
Те са работниците в Царството Божие. Те са хората на новата раса. Няма да бъде многобройна, но ще бъдат мощни по ум, по сърце, по воля, по душа и по дух. (с. 178)
Ще се превърне на радост. (Неделя, 7 ч. с., 21.VIII.)
“Бог царува на небето, Бог царува в живота.
Да бъде името Му благословено!”

37.
Аз ви давам правила и закони по които трябва да живеете.

38.
По-добри условия от тия не могат да ви се дадат.
Връзката с Бога, с Любовта.
Направиш ли тази връзка, животът не е тежък, всички скърби и страдания се носят лесно.
Любов, Светлина, Мир и Радост - предмети, които всестранно ще учите.

39.
Аз искам вие да влезете в новия живот и да работите със закона на Любовта.
Дето е Любовта има Светлина.
Дето има Светлина има Мир.
Дето има Мир има Радост.

40.
Основата - Любовта.
Не можем да я придобием, докато не любим Бога.
Заради Божията Любов, аз мога да уча, слуга да стана, гладен мога да ходя, без пари мога да работя.
Всичко мога, с приятност ще го изпълня.

41.
Насърчавайте ценните идеи, което възникват помежду ви. Поощрявайте се в знанията.

42.
Особен е този събор.
Ние сме пред очите на Господа, имаме Неговото Благословение, имаме подкрепата на всички братя в това дело по целия свят. Има Божието благословение.
Дето е Бог, там е бъдещето.

43.
Молитва:
Господи, дай благословение и на моите братя, както даваш и на мене!
Аз ще те слушам както ме учиш.
Ще прилагам Любовта, според както е Твоята воля.

44.
Всичко в света може да обичате, но светът няма да обичате - този плод няма да опитвате.
Светът можете да изучавате, но плода няма да опитвате.

45.
Светът никога не е чувствувал такава нужда от Любов, каквато сега чувствува, (с. 228)
Днес Господ ви говори.

46.
Не избирайте трудния път на Соломона, но изберете пътя на Любовта -1 стъпка,
Светлината - II стъпка,
Мира - III стъпка,
Радостта - IV стъпка.
Тогава ще дойде 2 фаза - трудния път - Мъдростта.
Това е естествения път. Канара - Любовта.(с.230)

47.
Съмнението, недоверието, подозрението са изкуствени страдания. Избягвайте ги.
Нужен ви е мир и спокойствие. Молитва е нужна. (с. 236)

48.
Смели и решителни да имате вяра, че Бог е на ваша страна. Бъдещето е пред вас.
Ще го опитате, (с. 243)

49.
Желая ви:
Да родите, да забравите скръбта си, да се превърне на радост - да носите Божията Радост винаги с вас.
Обич към знанието, 8 ч. в.
“Само светлият път на Мъдростта води към Истината."
Ученикът трябва да започне с обич към знанието.
Правата мисъл ви е потребна.

50.
Ученикът няма право да изказва недоволство от количеството на храната си.

51.
За да се развива правилно, ученикът трябва да си създаде хармонична среда.

52.
Всичко, което учите в школата, трябва да го прилагате.

53.
Имаш Любов имаш и Мир.
Гледайте реално на живота.
Изучавайте Любовта и нейното приложение в мисълта.
Пробуждане съзнанието на ученика, понеделник, 22.VIII., с. 283.
Само съвършената Любов може да ни приближи към Бога.

54.
Най-голямото нещастие, което може да сполети човека е пресищането.
Пазете се от пресищане и от прибързани заключения.

55.
Да влезеш в Царството Божие, зависи от Мъдростта, а не от Любовта.

56.
Абсолютно невъзможно е да стане примирение между доброто и злото.

57.
Като ученик ще бъдеш на първо място - да гледаш и да слушаш спокойно и тихо!... (с. 289)

58.
Господ казва:
Оставете ме аз да ви очистя.
Ученикът ще призове онзи невидимия, незнайния Бог на вечността.
Създателя на всичко в света.

59.
Когато говоря за учениците, аз виждам пред тях една велика работа,
за която трябва да се приготвят, (с. 305)

60.
Всички трябва да имате здраво тяло.
Любовта е единствената сила, която може да ви придружи през вашия труден път.

61.
Животът на ученика е велик живот. Христос хлопа само на вратите на учениците.

62.
Ученикът трябва да каже:
Като видя лицето на своя Учител, като разбера смисъла на онова знание, което съм придобил от него и като започна да манипулирам с всички свои сили, ще бъда доволен от своя живот. (с. 322)
Дойде глас, 23.VIII., 7 ч.с., с. 323, Йоана 12;28 (с. 323)

63.
Само Цялото е свободно.
Туй, което си произвел, не е заради тебе, трябва да го дадеш някому.
Дай го, за да намериш смисъла на живота.

64.
Никой ученик не може да отиде на училище без Учителя си!

65.
Като дойде вълкът ще се молите!

66.
Истинския живот е духовния. Не си ли духовен, поет не можеш да бъдеш.

67.
Духовният живот създава поета.
Поезията е умствената страна на духовния живот. (с. 348)

68.
УЧИТЕЛЯТ
1). ИЕОВА БОГА ВЕЧНАГО. Не бой се! Бог е с теб във всичко, що правиш.
2). Аз ще съдя с правота, ако и да се разтопи земята с всичките й жители. Аз закрепям стълбовете й. Роговете на праведните ще се издигнат.
3). По-добре е да живее някой в ъгъл на горница, нежели в дом за дружина със свадлива жена.
4). Многоценно съкровище и елей се нахождат в дома на мъдрия.
И спасението е от Господа.
Явно говорих, 8 ч. с., 24.VIII.
Б.Л.Н.П.Ж. [Божията Любов Носи Пълният Живот] И. 18;20 Глава на драми и трагедии.

69.
Защо страдате? За да павира пътя на ИСТИНАТА.
Вие ще бъдете живи камъни с които ще се постеле пътя, дето ще мине ИСТИНАТА.
Защо разпъна Христа? Защото Любовта я нямаше, (с. 385) Свещеният час, 8 ч. в.

70.
“БОГ ЦАРУВА НА НЕБЕТО,
БОГ ЦАРУВА ВЪВ ЖИВОТА,
ДА БЪДЕ ИМЕТО МУ БЛАГОСЛОВЕНО!”
Размишление.


, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ